A Geely 2018-ban 2,15 millió autót adott el, amivel Kína egyik legjelentősebb autógyártójává vált. A vállalat egyre csak fejlődik, a Daimler egyik fő részvényesi lett, megvásárolta a Lotust, és egy új prémium márkát is indított (LYNK & CO), amely máris több mint 120 ezer autót szállított ki.
Ezekre a sikerekre alapozva most egy új szereplő kerül a teljesen elektromos autók piacára, a Geometry.
A Gemoetry tíz tisztán elektromos modellt kíván piacra dobni 2025-ig, melyek közt lesz szedán, SUV, crossover és MPV is. Ezek közül az első, a Geometry A, egy teljesen elektromos szedán, amit a Geely prémium járműnek titulál.
A Geometry A alap és megnövelt hatótávolsággal lesz elérhető, előbbi 51,9 kWh-s, utóbbi 61,9 kWh-s akkumulátort kap. Az alapverzió hatótávolsága 410 km lesz, a megnövelt pedig 500 km-ig lesz képes elmenni egy töltéssel. Fontos megjegyezni viszont, hogy ezek az adatok a NEDC szabványon alapulnak, amelyet Európában már nem használnak, mivel félreérthető adatokkal szolgálnak.
A valós hatótávolság valószínűleg inkább a 300, valamint a 400 km-hez lesz közel.
A Geometry azt mondja, hogy hatékony elektromos motort fog használni, melynek maximális teljesítménye 120 kW lesz, nyomatéka pedig 250 N, aminek köszönhetően 8,8 másodperc alatt fog tudni 100 km/h-ra felgyorsulni.
A Geely nem tett közzé pontos adatokat a töltéssel kapcsolatban, annyit tudunk, hogy a Geometry A-t 30%-ról 80%-ra 30 perc alatt lehet majd feltölteni.