Július hatodikán Romain Dumas-nak, a Volkswagen tesztpilótájának mindezt az idei Goodwood-i Sebességfesztiválon sikerült elérnie. Az egy nappal korábban tartott tesztfutam során 41,18 másodpercet ért el, és ez élesben sikerült 39,9-re lenyomni, ami új rekordot jelent.

Viszont mindkét eredmény jobb a korábbi 41,60-as rekordnál, amit még Nick Heidfeld ért el 1999-ben egy McLaren MP4/13-al. Biztosak lehetünk abban, hogy húsz éve nem sokan gondolták volna, hogy egy elektromos autó majd gyorsabb lest, mint egy Forma 1-es.

A Goodwood-on használt Volkswagen egy speciális sprint változata az I.D. R-nek, amely kisebb akkucsommagot kapott, mivel a pálya mindössze 1,86 kilométer hosszú.

Ez mindenképpen nagy siker a Volkswagen számára, akik több I.D. autót is bemutattak a fesztiválon, köztük a sorozatgyártás előtt álló Volkswagen ID.3-at is.

A Volkswagen tavaly is versenybe állt Goodwoodban, ám akkor „csak” 43,86-os időt sikerült futni.

Romain Dumas-nak nem ez volt az első rekordja a Volkswagen I.D. R volánja mögött, az alábbi csúcsok is az ő nevéhez fűződnek:

  • Nürburgring Nordschleife elektromos autó rekord (2019. június 3.): 6:05.336 perc, 206.96 km/h-es átlagsebességgel, több mint 20,8 km-en
  • Pikes Peak Nemzetközi hegyi felfutás abszolút pályarekord (2018. június 24.): 7:57.148 perc.

A Wolkswagen I.D R amúgy 1,1 tonnát nyom, a teljesítménye 680 lóerő, amihez 650 Nm-es nyomaték társul. Nulláról 100 km-re 2,25 másodperc alatt gyorsul fel.

A rekorddöntésről egy videó is megtekinthető:

Előző cikkMit jelent, hogy villámtöltő, gyorstöltő és lassú töltő?
Következő cikkEgy új kutatás szerint az elektromos biciklik jobbak a városok szempontjából, mint az elektromos autók