Július hatodikán Romain Dumas-nak, a Volkswagen tesztpilótájának mindezt az idei Goodwood-i Sebességfesztiválon sikerült elérnie. Az egy nappal korábban tartott tesztfutam során 41,18 másodpercet ért el, és ez élesben sikerült 39,9-re lenyomni, ami új rekordot jelent.
Viszont mindkét eredmény jobb a korábbi 41,60-as rekordnál, amit még Nick Heidfeld ért el 1999-ben egy McLaren MP4/13-al. Biztosak lehetünk abban, hogy húsz éve nem sokan gondolták volna, hogy egy elektromos autó majd gyorsabb lest, mint egy Forma 1-es.
A Goodwood-on használt Volkswagen egy speciális sprint változata az I.D. R-nek, amely kisebb akkucsommagot kapott, mivel a pálya mindössze 1,86 kilométer hosszú.
Ez mindenképpen nagy siker a Volkswagen számára, akik több I.D. autót is bemutattak a fesztiválon, köztük a sorozatgyártás előtt álló Volkswagen ID.3-at is.
A Volkswagen tavaly is versenybe állt Goodwoodban, ám akkor „csak” 43,86-os időt sikerült futni.
Romain Dumas-nak nem ez volt az első rekordja a Volkswagen I.D. R volánja mögött, az alábbi csúcsok is az ő nevéhez fűződnek:
- Nürburgring Nordschleife elektromos autó rekord (2019. június 3.): 6:05.336 perc, 206.96 km/h-es átlagsebességgel, több mint 20,8 km-en
- Pikes Peak Nemzetközi hegyi felfutás abszolút pályarekord (2018. június 24.): 7:57.148 perc.
A Wolkswagen I.D R amúgy 1,1 tonnát nyom, a teljesítménye 680 lóerő, amihez 650 Nm-es nyomaték társul. Nulláról 100 km-re 2,25 másodperc alatt gyorsul fel.
A rekorddöntésről egy videó is megtekinthető: