Az ID.3 kapcsán egyre több információt csepegtet a VW, már tudjuk az akkumulátor kapacitását, és a kezdeti árat is, de az autó gyártásának hátteréről eddig nem sok mindent tudhattunk meg. Az InsideEVs egyik olasz újságírója látogatta meg nemrég a VW zwickau-i gyárát, ahol éppen egy olyan átalakítási folyamat zajlik, melynek során a Golf gyártásáról átállnak az ID.3 sorozatgyártására.
A zwickau-i lehet, hogy nem a leghíresebb VW gyár, de stratégiai szempontból az egyik legfontosabb, és az elkövetkező években egyre nagyobb jelentőséget fog kapni, mivel ami itt történik, az más gyárakban is végbe fog menni. Ebben a gyárban eddig 300 ezer Golfot gyártottak évente két gyártósoron, nyolcezer alkalmazott bevonásával.
A gyár átformálását megcélzó munkálatok 2018 elején kezdődtek meg, melynek eredménye az lesz, hogy elektromos autókat is fognak ezentúl gyártani. Nem csak az ID.3-at, hanem öt másik modellt is: két további Volkswagent, két Audit, és egy Seat-ot, melyek közül mindegyik az új moduláris MEB platformot fogja alkalmazni.
Az átalakítás egy 1,2 milliárd eurós beruházás része, mely során 50 külső vállalat fog 9 ezer tonnányi acélt szállítani és 1500 új robotot telepíteni. Az alkalmazottak száma nem fog csökkeni: a nagy mechatronikai bővítést ki fogja egyenlíteni a gyártandó autók megnövekedett száma, amely így 330 ezerre fog nőni.
2021-ben fogja a zwickau gyár a hangsúlyt igazán átfektetni az elektromos autók gyártására, ezért a VW odafigyel az alkalmazottak továbbképzésére is, hogy addigra a megfelelő szakértelemmel lássák el a villanyautókért felelős személyzetet.