Első hallásra igencsak érdekes feltételezésnek tűnik a tengelykapcsoló és a sebességváltó egy elektromos meghajtású gépjárműben, hiszen az EV-k egyik fő erőssége pont az, hogy a villanymotor felépítésének hála nincs szükség a fentebb említett alkatrészekre. Ez értelemszerűen csökkenti, sőt inkább a nulla felé közelíti a karbantartási költségeket és igényeket, valamint jelentős megbízhatóságot kölcsönöz az autónak.

De mégis milyen problémát orvosolna egy kétfokozatú sebességváltó? Az elektromos járművekre jellemző, hogy városi használat mellett a rendszer hatásfoka megfelelő, de autópályán meglehetősen növekszik az autó fogyasztása. Egy kétfokozatú sebességváltó orvosolhatná ezt a problémát, hiszen így kétféle sebességtartományra hangolható a hajtásrendszer egésze.

A ZF integrált hajtómű rendszere állítólag kozmetikázna az energiaátalakítás hatékonyságán. A moduláris megközelítésű rendszernek hála az elképzelés a járművek széles teljesítmény-palettájához illeszthető, a jelentősebb teljesítményű sportautóktól egészen a családi autókig.

A sebességváltás 70 km/h magasságában zajlik. A rendszer maximum 140 kW teljesítményű villanymotoroknál alkalmazható, ellenben akár 5%-kal alacsonyabb lehet az energiafogyasztása az ezzel felszerelt járműveknek az egyfokozatú rendszerrel rendelkező társaikkal szemben.

A berendezés kapcsolódik az autó kommunikációs rendszeréhez, így képes lehet arra is, hogy a GPS navigáció adatainak segítségével ideális fogyasztásra hangolja a rendszert, így például ha túl messze vagyunk a következő töltési lehetőségtől, automatikusan energiakímélő módban működik tovább. A sebességváltásnál figyelembe tudja venni a rendszer akár a városi szakaszokat is.

Összességében a kétfokozatú hajtórendszer lehetővé teszi a hatékonyabb elektromos autók tervezését a jövőre nézve, hiszen így az akkumulátor méretének növelése nélkül is javulhat a járművek hatótávja.

 

Készült a Villanyautósok.hu és az Electrek.co cikke alapján.

FORRÁSelektrek.co
Előző cikkÖn tudja Elon Musk milyen Teslával jár?
Következő cikkA villámtöltés jövője – A Tesla új V3 Supercharger állomása napelemekkel és akkumulátorokkal felszerelve egy új korba repít minket