A Tesla felfedte a forradalmian új kábelezési architektúráját, amely magasabb fokú automatizálást tenne lehetővé a gyártási folyamatban, valamint lényegesen kevesebb anyagot használna a közeljövőben napvilágot látó modellekben.
Elon Musk vezérigazgató elmondta, hogy egyik legnagyobb hibájuk a Model 3 gyártásának automatizálásában az volt, hogy egy olyan dolgokat kívántak automatizálni, amelyeket az emberek jobban végeznek a robotoknál – ez pedig a kábelek kezelése.
A megoldás már úton van, a kábelezés automatizálásának megkönnyítése érdekében lerövidítették a kábelkötegek hosszát a járművekben.
A CEO elmondása szerint a Model S-ben megközelítőleg három kilométernyi kábelköteg kapott helyett, a Model 3 esetében viszont ezt mára ennek felére, másfél kilométerre redukálták.
A nyilatkozatok szerint mindez csak a kezdet, a Tesla egy teljesen új kábelezési architektúrán dolgozik, amely a híreszteléseknek megfelelően akár száz méterre csökkentené a modellekben helyet kapó kábelek összesített hosszát, mindez pedig a Model Y-ban kapna helyet először.
Íme néhány kép a Tesla terveiről:
A Tesla nemrégiben nyilvánosságra hozott szabadalmaztatásában többek között olyan merevebb kábelekről esik szó, amelyeket már könnyebben kezelnek a robotok, így tennék kevésbé munkaigényes folyamattá az összeszerelést.
Ezen felül az elmúlt néhány hónapban a Tesla más szabadalmi bejelentéseket is benyújtott az automatizált gyártást elősegítő technológiák terén, például új kábeleket illetően.