Egy hagyományos lakókocsi a komoly benzinzabáló kategóriába tartozik, így egy elektromos változat jócskán lecsökkentené a fenntartási költségeket, nem is beszélve a légszennyezésre mért pozitív hatásokról. És ha elegendő a hatótávolság, akkor az az egész napi vezetés után a kempingben való éjszakai töltés ideális megoldásnak tűnik.
Egyes vállalatok már el is kezdtek ebben az irányban mozgolódni.
Egy német vállalat már létrehozott egy teljes méretű elektromos lakókocsi prototípust, a Winnebago pedig egy teljesen elektromos RV platformmal állt elő. Viszont egyikük sem rendelkezik kellő meghajtással ahhoz, hogy ezek a járművek életképes lakókocsikká válhassanak.
A Tesli Seminek viszont olyan hatótávolsága és kapacitása van, amely egy megfelelő platformmal szolgálhatna egy nagy hatótávolságú elektromos lakókocsi számára.
A Vanlifer, egy lakókocsik tervezésével foglalkozó cég úgy gondolja, hogy a Tesla Semiből nagyon jó lakókocsit lehetne faragni: „A Tesla Semi 200 ezer dollárt spórol benzinen két év alatt, és (teljesen megpakolva) 800 km-es hatótávolsága ideális lenne egy lakókocsi számára. Nem is beszélve arról, hogy így búcsút mondhatnák a benzinzabálás miatti bűntudatunknak is.”
A Vanlifer egy illusztrációt is készített a Tesla Semi lakókocsihoz:
„A koncepciónk szerint a Tesla Semi lakókocsi hat férőhelyes, konyhával, nappalival, wc-vel és minden egyéb luxussal fel van szerelve, amit a felső kategóriás lakókocsiktól és RV-ktől el lehet várni.”
Azt is elmondták, hogy a Semi 180 ezer dolláros ára (kb. 53 millió forint) nem is olyan rossz egy 800 km hatótávolságú nagy luxuslakókocsiért. (Persze ebben nincs benne az átalakítás költsége.)
A Vanlifer szerint az önvezető funkció is nagyon hasznos lenne, mivel így a sofőr ahelyett, hogy a vezetésen idegeskedne, több időt tölthet a környezetben való gyönyörködéssel.