Az idei év első felében a Tesla 47%-al növelte árbevételét a tavalyi évhez képest, és jelenleg kb. 10,9 milliárd dolláron áll. Nézzük meg a növekedés fő tényezőit.

A legnagyobb piac természetesen az Egyesül Államok, ahonnan 5,8 milliárd dollár érkezett (53%), majd ezt követi Kína. A Teslának sikerült jelentősen megnövelnie a kínai eladásait (42%-al, 1,47 milliárd dollárra). A Tesla Model 3 iránti kereslet magas, és valószínűleg elég magas ahhoz, hogy még idén átlépjék a 3 milliárd dollárt. A következő évtől kezdve a Gigafactory 3 jóvoltából a Tesla megnövelheti a gyártott mennyiséget, és eközben az árakat is csökkenteni tudja.

A legnagyobb növekedést a norvég piacon láthattunk, ahol a tavalyi évhez képest 106%-os növekedést lehetett tapasztalni, az érték már majdnem eléri a 800 millió dollárt. Ez egy elég komoly adat, főleg akkor, ha megnézzük, hogy Norvégiában mindössze 5,3 millióan élnek. Ha hisszük, ha nem, de Norvégiában a Tesla Model 3 a legjobban kelendő bármilyen meghajtással rendelkező autó.

A 2019-es év első felének értékesítési növekedései:

  • USA: 5,8 milliárd dollár (41,2%-os növekedés)
  • Kína: 1,47 milliárd (41,8%)
  • Norvégia: 796 millió (106%)
  • Hollandia: 361 millió (2,4%)
  • Egyéb: 2,45 milliárd (61,5%)
  • Összesen: 10,9 milliárd dollár (47%-os növekedés)

A Hollandiában tapasztalt minimális növekedés annak köszönhető, hogy változtattak az elektromos autókat érintő kedvezményeken, amely így nincs kedvező hatással a drágább elektromos járművekre. Mivel a Model S/Model X (és például a Jaguar I-PACE is) eladásai, amelyek 2018-ban megugrottak, 2019 elején lecsökkentek, a legtöbb árbevétel a Tesla Model 3-nak köszönhető.

A jövőt érintően összesen negyedévenként körülbelül 100 ezer eladásra számítanak átlagosan a Q2-ben és Q3-ban, ami agy bőven 20 milliárd dollár fölé repíteni a Tesla éves árbevételét.

Előző cikkA közvélemény kutatás szerint az emberek akarnak elektromos autókat – az autógyártók szerint nem
Következő cikkTovább bonyolódik a felrobbant elektromos Hyundai Kona esete