A hajók már korábban elkezdtek az elektro-mobilitás felé mozogni, de eddig többnyire csak rövid távon közlekedő kompokról lehetett beszélni. Az első tisztán elektromos komp norvég üzemeltetői két év alatt rendkívül meggyőző eredményekkel számolhattak be. Állításuk szerint az elektromos komp 95%-al csökkentette az emissziót, a költségeket pedig 80%-al. Ezen kívül egyre több komp vált elektromos meghajtásra, és számos új megrendelés is érkezik.
De az elektromos meghajtást most másféle hajók is elkezdik használni, korábban írtunk is egy plug-in hibrid turistahajóról, amely az Északi sarkköre viszi a látogatókat.
Most egy hasonló rendszer kerül bevezetésre, de ebben az esetben egy mega yacht, egész pontosan a Wider 165 mega yacht esetén. A Nidec japán elektromos motorok és egyéb rendszerek gyártója alakította ki az elektromos meghajtásrendszert.
Egy óriási 544 kWh-s akkucsomag kerül beépítésre, amely a Nidec szerint több mint négy órán keresztül tud zéró emissziós meghajtást biztosítani a yacht számára 5 csomós sebességgel, miközben semmiféle szennyeződés nem kerül sem a levegőbe, sem a vízbe.
Dominique Llonch, a Nidec ASI vezérigazgatója és a Nidec Industrial Solutions elnöke így nyilatkozott az új kezdeményezésről:
„Ez a fontos projekt is alátámasztja az egyre zöldebb nézőpontot kiszolgáló és a fenntartható mobilitást elősegítő innováció felé történő elkötelezettségünket. Jelentős tapasztalattal rendelkezünk a hajózást, valamint az energiatárolás és –kezelést érintően, így biztonságos és környezetbarát vízi közlekedést lehetővé tevő megoldásokat tudunk kínálni a világ bármely pontján, melynek köszönhetően minimális szintre tudjuk vinni az emissziót, és ezzel csökkentjük a tengeri élővilágra mért hatásokat. A Wider 165 és a Wider 150 yachtok különösen nagy büszkeséggel töltenek el, mivel rendkívül jól szemléltetik a megoldásaink adaptálhatóságát.”