A jelenlegi e-tron, ami az e-tron 55 névre hallgat, 95 kWh-s akkucsomagot kapott, és az EPA szabvány szerint 328 km a hatótávolsága. Az új verzió, amit az Audi e-tron 50-nek hív, ehelyett ez 71 kWh-s akkucsommaggal lett felszerelve, ami kb. 120 kg-ot nyom, kevesebbet, mint az e-tron 55 aksija.
Ezt az autót az Audi csak az Európai piacra szánja, ezért a hatótávolságra csak a WLTP szabvány szerint adtak ki információkat. Az új változat a WLTP szerint 299 km-re tud elmenni egy töltéssel. (Az e-tron 55 hatótávolsága a WLTP szerint 399 km.)
A kisebb akkucsomag lassabb töltéssel is jár. A hivatalosan 150 kW-os maximális töltési ráta helyett – ami amúgy képes 155-re is felkúszni – az új e-tron 50 120 kW-ra lesz képes.
A motorokat érintően továbbra is kettő lesz belőle, valamint az összkerék meghajtás sem változik, viszont a teljesítmény 402 lóerőről 308-ra fog csökkeni (230 kW).
Ennek eredménye az lesz, hogy 7 másodperc alatt tud majd felgyorsulni 100 km/h-ra, és az elektronikusan korlátozott végsebessége 190 km/h lesz.
Ezek a legfőbb technikai különbségek a régi és új e-tron között, és ebből kifolyólag az ár is változni fog, ám erről az Audi még nem adott ki pontos információt azon túl, hogy 70 ezer euro (kb. 23 millió forint) alatt lesz, és ezáltal a vásárlók igénybe fognak tudni venni majd különböző kedvezményeket.
Kérdéses, hogy mennyire lesz népszerű ez a „csökkentet módban” működő autó, mivel már az alapjáratú e-tron sem volt egy igazán hatékony járgány. Inkább rövidebb városi közlekedésre lehet alkalmas, de hosszabb utakra annyira már nem. Valószínűleg ezért is döntött úgy az Audi, hogy Amerikában be sem próbálkozik az új változattal.