Az Iron Butt Association („Vasfenék Egyesület”, tényleg létezik ilyen) hivatalosan is elismeri azokat a teljesítményeket, melyek során maximum 24 óra alatt ezer mérföldes távolságot tesznek meg a motorosok. Most Morgan Vetter és Brandon Nozaki Miller pont erre készül.
A részletes és megfelelő dokumentáció a Kaliforniában telepített, kiterjedt EVGo töltőhálózaton keresztül fog történni. A páros Energica EsseEsse9 motorokkal indul útnak, amelyek viszonylag nagy, 13,4 kWh-s akkucsomaggal rendelkeznek. Noha vannak más elektromos motorok, amelyek nagyobb teljesítményre képesek, a páros azért döntött az Energica EsseEsse 9 mellett, mert az gyorstöltés-kompatibilis. Ez azt jelenti, hogy 0-80%-ra mindössze 20 perc alatt fel lehet tölteni őket.
A 109 lóerős (80 kW) motor elektronikusan korlátozott végsebessége 200 km/h. Erre viszont nem lesz szükség, mivel az Egyesület nem fogadja el azokat az eredményeket, ahol az átlagos sebesség 120 km/h felett van a 24 órás időszak alatt, annak érdekében, hogy a dolog ne forduljon versenybe.
Az Energica EsseEsse9 számára az egy töltéssel megtehető távolság fontos tényező lesz. A kombinált város/autópálya hatótávolsága nem olyan rossz, 150 km. De amikor a motor kiér az autópályára, akkor ez a távolság jelentősen lecsökken. Ezért is fog kiemelt szerepet kapni a gyorstöltés.
Brandon már ment egy előzetes tesztfutamot, hogy felkészüljön a menetre. 23 óra alatt 821 mérföldet tett meg a teszt során, ami az alábbi videón is megtekinthető. Ez azt jelenti, hogy csak egy kicsit kell majd javítani az iramon, hogy a hivatalosak szánt motorozáson meglegyen az ezer mérföld.