A Carver One nevű formabontó, háromkerekű jármű először 1994-ben mutatkozott be, és sokan elcsodálkoztak rajta. Rendes kormánya volt, viszont úgy nézett ki, és úgy is viselkedett, mint egy motor. Sajnos 2009-ben leálltak a gyártásával, mivel a gyenge eladási számok miatt a Toyota nem szállított több motort számára. Azonban a vállalat nem dobta be a törölközőt, és idén szeptemberben találkozhatunk egy teljesen új Carverrel, méghozzá egy elektromos Carverrel.

A vállalat megerősítette, hogy a motorbeszállítás leállása okozta a járgány vesztét, de amúgy is túl drága (kb. 10 millió forintba került) és túl szokatlan volt. Így mindössze 250-et építettek belőle. Az új Carver azt mutatja, hogy a vállalat tanult a múltban elkövetett hibáiból.

Az új Carver egy a BMW C1-hez hasonló zárt keskeny jármű lett (enclosed narrow vehicle – ENV), amelyet robogóhoz alkalmas jogosítvánnyal is lehet vezetni. Jóval olcsóbb lett, mint az elődje, most mindössze 9 ezer dollárért meg lehet kapni (kb. 2,5 millió forint). A végsebessége 45 km/h, 5,3 kWh-s akkucsomagja pedig elég ahhoz, hogy a 330 kg-os Carver 100 km-re is el tudjon menni. A jármű 2,89 méter hosszú, 0,88 méter széles, és 1,49 méter magas.

Az ENV a sofőr mellett egy utast is képes szállítani, és egy 70 literes csomagtartóval is rendelkezik. Nyitott és zárt módban is lehet vele utazni, mivel a teteje és az ablakai is le- és felhúzhatóak. Ami ezen kívül igazán különlegessé teszi a Carvert, az a dinamikus járművezérlési rendszere. Ez a rendszer egy hidraulikus mechanizmus segítségével akár 45 fokos szögben is meg tudja dönteni a járművet, hogy az biztonságosan be tudja venni a kanyarokat.

A Carver két motorja egyenként 2,7 lóerőre (2 kW) képes (tehát összesen 5,4 lóerőre), de a nyomaték akár a 10 Nm-t is elérheti egységenként (azaz összesen 20 Nm-t). Egy 220V-s csatlakozóval lehet tölteni, 4,2 óra kell ahhoz, hogy felkússzon 80%-ra az energiaszint, a teljes töltés pedig 6 és fél órát vesz igénybe.

A Carver jelenleg is gyártás alatt áll, először Hollandiában lesz kapható, majd Belgiumban, ezután pedig a többi Nyugat-európai ország felé is nyitni fognak.

Előző cikkA VW szerint hamarosan megszűnik az elektromos és a hagyományos autók közti árkülönbség
Következő cikkSzeptember elején mutatkozik be a Porsche Taycan