A bemutatkozó eseményről egyelőre még nem lehet tudni sokat, azon kívül, hogy a korábbi Forma 1-es pilóta Mark Webber is ott lesz, aki már vezette a Taycant. Az autóról viszont vannak infóink, annak ellenére, hogy ebben az esetben sem mondott el mindent még a Porsche. Az autó 250 kW-os töltésre lesz képes (majd 2021-től 350 kW-ra is), alapvetően 80 kWh-os akkucsomagot fog kapni, de lesz 96 kW-os verzió is. A teljesítménye 300 és 600 lóerő között lesz, az akku és motor opcióktól függően. A Taycan akkumulátora 800 voltos feszültséget kapott, amivel gyorsabb lesz a töltés, és könnyebb lesz nagyobb teljesítményt elérni vele (a legtöbb villanyautó 400 volttal működik).

Azt is tudjuk, hogy a Taycan 100 km/h-ra 3,5 másodpercnél hamarabb fog felgyorsulni. A gyorsulása nem lesz olyan jó, mint a legfürgébb Tesláké, de a Porsche célja az, hogy a Taycan hosszabb ideig is fenn tudjon tartani nagyobb sebességeket, például versenyzés vagy autópályán való vezetés céljából.

A Porsche számára az ismételhetőség rendkívül fontos, korábban egy videót is közzétettek arról, ahogy egymás után 30-szor gyorsulnak fel nulláról 200 km/h-ra, a teljesítmény romlása nélkül.

A hírek szerint a Taycan kezdeti ára 80 ezer dollár körül fog mozogni (kb. 23 millió forint), de a komolyabb specifikációkkal rendelkező modellek jóval drágábbak lesznek ennél.

Éppen itt lesz az ideje, hogy a Porsche is letegyen valamit az asztalra, hiszen sokat beszélnek az elektromos jövőről, viszont eddig nem láttunk sokat tőlük. Ahhoz képest, hogy évente tízmillió autót gyártanak, a tisztán elektromos kínálatuk eddig nem túl erős.

Előző cikkSzeptemberben érkezik a Carver elektromos változata
Következő cikkA Powerwall-ra nincs hatással az áramszünet