Emlékeztek a Mercedes-AMG Project One-ra? Noha nem könnyű elfelejteni egy ezer lóerős és egy forma egyes motort használó plug-in hibrid hiperautót, valószínűleg csak a márka legkeményebb rajongóinak gondolatai forognak mostanában körülötte. Majdnem két évvel ezelőtt került először bemutatásra, és azóta semmi kézzel foghatót nem kaptunk hozzá kapcsolódóan. A német Auto Motor Sport információja szerint további két évet kell várnunk a hiperautó megérkezéséig.
De mi a probléma? A hírek szerint nem egyszerű egy F1-es motort egy utcai közlekedésre hitelesített autóba tenni. Noha ez nem tűnik túl meglepő infónak, úgy néz ki az AMG mérnökeit mégis meg tudta lepni. Egy névtelen belső forrás szerint a szakemberek „alábecsülték” a feladatot.
Azért azt ne felejtsük el, hogy az egyre szigorodó emissziós előírások egyre jobban megkötik az autógyártók kezét az európai szektorban. A WLTP szabvány miatt nem egy autómárkának kellett lecsökkentenie egyes modellek teljesítményét, másokat pedig teljesen kivonni a forgalomból. A Mercedes-AMG ezt nem teheti meg, mivel egy olyan autót ígért a vásárlóknak, amelyiknek valódi F1-es motorja van, és minimum ezer lóerős. Összesen 275 darabot fognak belőle gyártani, és 2,7 millió dollárba fog kerülni (kb. 780 millió forint). Aki hajlandó ennyit áldozni egy autóra, az valószínűleg el is várja a Mercedestől, hogy betartsa az ígéretét.
Az emissziós kérdéseken túl egy F1-es motornak egyéb speciális szükségletei is vannak, például számításba kell venni azt, hogy a viszonylag kis méretű motornak rendkívül gyorsan kell forognia, ami rendesen bele tud szólni annak élettartamába. Gondoljuk, hogy ezt a 275 megépülő autót nem napi szinten fogják használni a leendő tulajok, de a megbízhatóságnak minden esetben rendben kell lennie.