Kevesebb, mint egy hónap alatt a MINI Electric kapcsán rögzített érdeklődésnyilvánítások száma 40 ezerről 45 ezerre nőtt. Ez egy elég egyértelmű jele annak, hogy új modell érdekli az embereket. A gyártás a tervek szerint 2019 november elsején fog megindulni, és valószínűleg az első pár hónap alatt kevesebb, mint 45 ezer fog elkészülni belőlük (legalábbis az új elektromos járművekhez jellemzően szükséges gyártási időkből erre lehet következtetni). Csak összehasonlításképpen, a BMW i3 2018-ban, a legjobb évében (ami pár évvel a piacra kerülése után jött el), 36829 darabot adott el.
Ha a MINI Electricet érintő kereslet nagyobb lesz, mint a BMW i3-é, az talán azt jelképezheti, hogy a vásárlók kevésbé extravagáns körülmények között is szívesen váltanak elektromosra, mivel a MINI Electric csak részletekben különbözik a hagyományos modelltől.
A MINI Electric (MINI Cooper SE) specifikációi:
- 32,6 kWh (bruttó) és 28,9 kWh (nettó) akkucsomag (12 modul)
- 200-232 km-es hatótávolság a WLTP szabvány szerint, 270 km a NEDC szerint
- 15,5-18 kWh/100 km energiafogyasztás a WLTP szerint
- 7,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra
- 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/h-ra
- végsebesség: 150 km/h
- 135 kW-s (184 lóerő) teljesítmény és 270 Nm nyomaték (az elektromos motort a BMW i3S adta kölcsön)
- elsőkerék meghajtás
- DC gyorstöltés 80%-ra 35 perc alatt (max. 50 kW-on)
- AC töltés 100%-ra 3,5 óra alatt háromfázisú fedélzeti töltővel
- AC töltés 80%-ra 2,5 óra alatt háromfázisú fedélzeti töltővel
- 211 literes csomagtér
- súly: 1365 kg (145 kg-al nehezebb, mint a MINI Cooper S)