A Tesla már két éve szállít Model 3 autókat, igaz az első hat hónapban elég kicsi volt a kereslet, és az is főleg Tesla alkalmazottaktól származott. Így nincs igazán sok olyan Model 3 az utakon, amelynek kilométerórája komolyabb távolságot mutatna, de azért vannak egy páran, akiknek sikerült megtenni legalább százezer kilométert ennyi idő alatt is.
Van olyan vásárló, Kris Westover, aki annyira szerette vezetni a Model 3-at, hogy munkahelyet váltott azért, hogy több időt tölthessen benne, részmunkaidősből főállású Uber/Lyft sofőrré vált. A levezetett több mint százezer kilométer után az autót a sofőr egyszer vitte el egy ellenőrzésre és kétszer cserélte le a gumikat (egyszer defekt miatt). Az egyik oldalsó kamerát, a hátsó kamerát és az elülső érzékelőt kellett még kicserélni meghibásodás miatt, de ezt a garancia fedezte is. Ezen kívül semmi más karbantartási munkát nem igényelt a Model 3.
Egy másik vásárló, Rob Spreitzer, egyike volt az elsőknek, akik Kanadában a Model 3 mellett döntöttek. Neki már egy kicsit több gondja volt az autójával, mint Westovernek, de semmi komoly. Apróbb problémák merültek fel:
- a gyári festéssel és a karosszéria panelek pozíciójával,
- az LTE adatrögzítéssel,
- a hangvezérléssel, ami nem mindig figyelt oda a sofőrre,
- és kattogó zaj hallatszott a hátsó tengelyből gyorsításnál és lassításnál.
Viszont egy gumicserén és a mosófolyadékra feltöltésén kívül más karbantartásra nem volt szükség. Spreitzer szerint a Model 3 az üzemanyagon való megtakarítással be is hozza az árát.
Elon Musk nemrég azt nyilatkozta, hogy a Model 3 egymillió mérföldet is kibír, és az akkumulátor modulokat csak 300-500 ezer mérföldenként kell cserélni. De persze egy új aksin is dolgoznak, ami egymaga elbír egymillió kilométert, és a hírek szerint jövőre meg is érkezik.