A koncepciót a Mercedes-Benz először a genfi autókiállításon mutatta be, most pedig már a végleges és sorozatgyártásra kész modell is megérkezett.

Az elektromos kisbusz 100 kWh-os akkucsomagot kapott, viszont a vállalat 90 kWh-ra korlátozza annak használhatóságát. Hivatalosan így 405 km lesz az egy töltéssel megtehető távolság.

Az akkumulátort egy 11 kW-os fedélzeti töltővel lehet tölteni, ami 110 kW-os gyorstöltésre is képes. A vállalat szerint kevesebb, mint 45 perc alatt el lehet jutni 10-től 80%-ra.

Az elektromos motor csúcsteljesítménye 150 kW és 160 km/h-s végsebességet biztosít.

A belső kialakítás során a Mercedes arra törekedett, hogy minél több legyen a kihasználható hely. Mivel az akkucsomag a padló alatt kapott helyet, az EQV maximalizálni tudja teret, és többféle üléspozíciót is ki lehet alakítani. A papíron hatszemélyes autót úgy is lehet konfigurálni, hogy egy hét-, vagy akár nyolcszemélyes kisbusszá váljon.

Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz kisbusz szegmensének igazgatója szerint:

„A kisbuszaink a lehető legmagasabb minőséget nyújtják a funkcionalitás és a variálhatóság terén egyaránt. Semmilyen kompromisszumot nem kellett kötni ezzel kapcsolatban. Az EQV kényelmesen vezethető, dinamikus elektro-esztétikával rendelkezik, intuitív módon működtethető, és rengeteg szabad helyet kínál. És mindezt emisszió-mentesen. Ez azt jelenti, hogy a jármű a márka és a szegmens összes olyan jellemzőjét tartalmazza, amit a vásárlók elvárhatnak, legyen szó akár családi autóról, akár kényelmes transzferbuszról.”

 

Az EQV gyártása teljes mértékben integrálásra került az Észak-spanyolországi (Vitoria) üzemben történő gyártási műveletekbe, ahol a V-Class-t és a Mercedes-Benz Vito-t is gyártják.

Az árról és dátumokról hivatalos információt még nem tett közzé a Mercedes.

Előző cikkEgy kutatás szerint legtöbben három fő tévhit miatt nem vesznek elektromos autót
Következő cikkÚj képek a BMW iNext prototípusról