Az iNext koncepcióját a BMW először tavaly jelentette be, és azóta igazából nem sok részletet tudtunk meg az autóról, főleg a jövőbeni piaci pozíciójáról szóltak csak a hírek. Ian Robertson, a BMW értékesítési és marketing igazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy szerinte a Tesla nem fogja tudni tartani a Model 3 35 ezer dolláros árát a sorozatgyártás során, és mellékesen azt is megjegyezte, hogy az iNext lesz majd a Tesla igazi versenytársa a szegmensen.
Viszont az iNext igazából egy crossover, és nem szedán, mint a Model 3. Ebből arra lehet következtetni, hogy a BMW inkább az árkategóriára, és nem a modellre gondolt.
A hatótávolsággal kapcsolatban még nincs hivatalos információ, de több igazgató is korábban egy elég hihetetlennek tűnő 700 km-es hatótávot emlegetett. Az biztos, hogy a BMW alacsony árat és nagy hatótávolságot ígér, de minderre 2021-ig várnunk kell még.
Mindeközben a prototípus el is készült, amiről több képet is közzétett a BMW. Így jobban szemügyre lehet venni az autót, és úgy tűnik kicsit visszavettek abból a futurisztikus külsőből, amit a tavalyi bemutatkozás során jelentettek meg:
A BMW szerint mire megkezdik a sorozatgyártást már száz prototípust le fognak gyártani a BMW iNext-ből. Mindez egy tesztgyárban fog megtörténni, ahol többféle új technológiát fognak alkalmazni a gyártási folyamatok felgyorsítása érdekében. A tesztgyárban tanultakat a tervek szerint majd a Dingolfing-i gyárban fogják felhasználni, ahol 2021-ben kezdődet meg a sorozatgyártás.
Mielőtt azonban az iNext megérkezne (amely a BMW szerint a „technológiai zászlóshajójuk” lesz), a vállalat más elektromos modelleket is piacra fog dobni. Jövőre érkezik a BMW iX3 tisztán elektromos SUV, és őt fogja nem sokkal követni a BMW i4 is.