A kompokat azért könnyű elektrifikálni, mert újra és újra ugyanazt az utat és távolságot teszik meg, így könnyen lehet előre tervezni a hatótávolsággal és a töltési megoldásokkal. Az első tisztán elektromos komp, a norvég Ampere igazán meggyőző adatokkal tudott szolgálni két évvel működésének megkezdése után: 95%-al csökkent az emisszió, az üzemanyagköltség pedig 80%-al. Az ilyen hírek hatására az elektromos kompok egyre népszerűbbé válnak, egyre nagyobb számban történnek megrendelések világszerte.

Az eddigi legnagyobb elektromos komp az Ellen névre hallgat és két Dél-dániai sziget, Fynshav és Søby között mozog. A hajót két elektromos motor és egy 4.3 MWh-os akkucsomag működteti, 30 jármű és 200 személy szállítására alkalmas. Az akkumulátor gyártója, a Leclanché szerint a komp évente 2000 tonnányi szén-dioxid, 42 tonnányi nitrogén-oxid, 2,5 tonnányi szemcsés anyag, és 1,4 tonnányi kén-dioxid atmoszférába jutását akadályozza meg. Ellen a múlt héten kezdte meg működését.

Noha jelenleg az Ellen mondhatja magáénak a világ legnagyobb elektromos kompja címet, valószínűleg már nem sokáig, mivel egyre több nagyméretű komp van már a láthatáron. Tavaly jelentették be, hogy két óriási tisztán elektromos komp fog működésbe állni Kanadában. Az egyik a 68 méter hosszú és 25 méter széles Amherst-szigeti komp, amelyik 300 embert és 42 autót lesz képes szállítani 2020-tól. A másik pedig a Wolfe-szigeti komp, amelyik 98 méteres hosszúságával és 25 méteres szélességével még nagyobb lesz. Ez a hajó akár 399 utast is el tud szállítani, és mellettük még 75 autó is elfér rajta. A tervek szerint 2021-ben fogja megkezdeni a működést.

Előző cikk2022-ben érkezik az első elektromos Cadillac
Következő cikkEgy elemzés szerint az Audi e-tron és a Jaguar I-Pace rontja a Tesla piaci részesedését