Az audi augusztus elején mutatta be az e-tron 50-et, az elektromos SUV kisebb, 71 kWh-s akkucsomaggal rendelkező verzióját.

Az alapverzió, melynek hivatalos neve e-tron 55, 95 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, ami az EPA szabvány szerint 328 kilométert tud megtenni egy töltéssel.

Az e-tron 50 kisebb akkucsomagja így kisebb hatótávolságot is jelent. Az új verzió a WLTP szabvány szerint 299 km-es hatótávolsággal rendelkezik. A 95 kWh-s verziót amúgy a WLTP 399 km-re értékeli.

Mivel az Audi amúgy is csak az európai piacra szánja az autót, ezért hivatalosan inkább csak az EPA hatótávolságokról beszél, ráadásul az EPA optimistább számokat is közöl, mint a WLTP.

Ahogy a hatótávolságra, úgy a töltésre is hatással van a kisebb akkumulátor. Az alapverzió maximális 155 kW-os töltéséhez képest az e-tron 50 csak 120 kW-ra lesz képes.

Az új verzió ugyanúgy két motort és összkerék meghajtást kap, a teljesítmény viszont 402-ről 308 lóerőre (230 kW) csökken. Ez lassabb gyorsulást eredményez, 0-100 km/h-ig 7 másodperc alatt ér fel az autó, és (elektronikusan korlátozott) végsebessége 190 km/h lesz.

Az Audi szerint az exkluzívan az európai piacra létrehozott modell kezdeti árát alacsonyan fogja tartani, többek közt azért is, mert például Németországban csak a 70 ezer euró alatt kezdődő elektromos autókhoz lehet állami kedvezményeket igénybe venni.

Az új e-tron hivatalos árait az Audi ezen a héten kezdte bejelenteni. Az autógyártó szempontjából egyik legfontosabb piacon, Norvégiában, az Audi e-tron 50 mindössze 499 ezer norvég koronánál fog kezdődni, ami körülbelül 55 ezer dollárnak és 16 és fél millió forintnak felel meg.

Összehasonlításképpen a 96 kWh-os verzió 75 ezer dollárnál kezdődik az Egyesült Államokban, a kedvezményeket nem számítva.

Előző cikkEgyre több jel utal arra, hogy megérkeztünk az elektromos korba
Következő cikkA 2020 Chevy Bolt egy töltéssel 417 km-t fog tudni megtenni