A Taycan sorozatgyártás előtti prototípusa a Nürburgringen döntött rekordot. Az autót vezető Lars Kern 7 perc 42 másodperc alatt ment végig a híresen nehéz, 20,6 km-es versenypályán. Ez azt jelenti, hogy a négyajtós, tisztán elektromos sportautók közül ilyen gyorsan ez még senkinek sem sikerült.

Kern is megszólalt a rekorddöntés kapcsán:

„A Taycan nagyon is alkalmas a versenyzésre, ahogyan mindezt meggyőzően bizonyította itt a világ legnehezebb versenypályáján. Újra és újra elámulok azon, hogy ez a tisztán elektromos sportautó mennyire stabilan kezelhető és mennyire jól gyorsul.”

Az eseményről egy videó is megtekinthető:

Stefan Weckbach, a Taycan sorozat alelnöke is nyilatkozott:

„Az elektromos sportautónk már demonstrálta teljesítményének ismételhetőségét, egy teszt során egymás után 26-szor gyorsult fel 0-ról 200 km/h-ra gond nélkül. Ezután 3425 kilométert tett meg Nardo-i pályán 24 óra alatt problémamentesen. Most pedig itt ez a rekorddöntés. Számos tényező járul hozzá a meghajtás teljesítményhez és hatékonysághoz, melyek közt a másodperc töredéke alatt reagáló alvázrendszer és a kiváló aerodinamika is szerepel.”

Rekordnak mindez rekord, de ne feledkezzünk el arról, hogy elég specifikus rekordról beszélünk. Vajon hány négyajtós tisztán elektromos sportautó ment végig egyáltalán a pályán eddig? Talán egy pár Tesla Model 3 Performance-on kívül nem sok. Mindettől függetlenül persze szép teljesítmény, és számos benzines autóra is ráver a menetidő.

A Porsche amúgy már évek óta teszteli a Taycan különböző prototípusait a Nürburgringen. A Taycan gyártási verziója szeptember 4.-én fog hivatalosan is bemutatkozni.

Előző cikkA Tesla Supercharger hálózata 72 GWh-nyi elektromosságot szállít havonta
Következő cikkElektromos pickupokat mutat be jövő hónapban a Bollinger