Ma már nehéz elhinni, hogy a Hyundai Ioniq Electric-et három éve mutatták be eredetileg, pedig így van. 2016-ben egy kicsit csalódást okozó 28 kWh-s akkucsomaggal érkezett meg és mindössze 180 km hatótávolsággal. Érett is a felújítás, és most Amszterdamban hivatalosan is debütált a frissített verzió.
Az egyik legkomolyabb változás az akkumulátor méretét érinti. Az akkucsomag 38,3 kWh-ra emelkedett, ami a WLTP szabvány szerint 311 km hatótávolságot jelent. Amikor először jelentették be az arcfelvarrást még júniusban, akkor csak 294 km-es hatótávról volt szó. Szóval ez mindenképpen jobb, mint amit az eredeti verzió tudott, és valószínűleg ez a legtöbb is, amire a Dél-koreai autógyártó jelenleg képes, ha nem akarja az autónak egy teljesen új generációját piacra dobni.
Egy további pozitív változás a fedélzeti töltő, amely a korábbi 6,6 kW helyett 7,2 kW-os töltésre képes. Ez azt jelenti, hogy 80%-ra 6 óra és 5 perc alatt lehet felérni. A korábbi modellnek amúgy csak 5 óra kellett ahhoz, hogy elérjen erre a szintre, de ez a kisebb akkucsomagnak tudható be.
Az akkumulátor és a töltő mellett a beltér is megújult, az új Ioniqban egy opcionális 10,25 colos audiovizuális navigációs rendszer is beépíthető, amely számos kapcsolt szolgáltatást is tartalmaz.
Európában először Németországban, 34 ezer euróért lehet majd megvásárolni az autót (kb. 11 millió forint). A németeknél amúgy a hibrid és a plug-in hibrid már kapható, előbbi 25.800 (kb. 8 és fél millió forint), utóbbi 32 ezer euróba (kb. 10 és fél millió forint) kerül.