A Tesla Model 3 érkezéséig a Renault Zoe volt Európa legnépszerűbb elektromos autója, de például a második generációs modell még így is a legkelendőbb autó volt idén júliusban, annak ellenére, hogy már lehetett tudni a harmadik generációs változatról is.
A legnagyobb fejlődés az akkucsomagot érte, ami a korábbi 40 kWh-ról 52 kWh-ra emelkedett úgy, hogy a mérete nem változott. Ez az LG-nek köszönhető, aki ezúttal 20%-al jobb sűrűséget tudott kihozni a celláiból. Egy picit nehezebb lett az aksi így, de a megnövelt teljesítménynek és a nagyobb motornak köszönhetően nagyobb sebességet lehet elérni. A nagyobb akkuteljesítménynek köszönhetően 80 kW helyett már 100 kW megy a motornak, ami 25%-os emelkedést jelent.
Az új Zoe 50 kW-os egyenáramú gyorstöltésre képes, pedig az alapverzióban lévő 22 kW-os töltés sem volt rossz. Mivel azonban egyre nagyobb számban épülnek ki gyorstöltő állomások, a vásárlók ezeket szeretnék majd igénybe is venni. 50 kW-on körülbelül egy óra alatt lehet elérni majd a 80% körüli töltöttségi állapotba. A Renault itt esetleg felmehetett volna 100 kW-ig, hiszen ez az a pont, ahol nagyot tudnának dobni, hogy egy elektromos töltés körülbelül addig tartson, mint egy benzinkúti látogatás. A Renault viszont korábban kimondta, hogy nem akarnak árat emelni, így a valamit valamiért alapelv érvényesül.
A kocsi vezetőfülkéje egy 10 colos kijelzővel frissült, az ülések és a beltér részben újrahasznosított biztonsági övekből és műanyagpalackokból készült, így egy-két környezetvédelmi előírásnak is mindenképpen megfelel az autó.
A Renault nagyon optimista a Zoe-val kapcsolatban, és lehet is az, mivel 50%-os növekedést tudnak felmutatni az értékesítés terén a tavalyi évhez képest, és a kereslet várhatóan csak nőni fog.