A BMW és sok más, főleg európai autógyártó sok kritikát kapott az elmúlt évek során amiatt, hogy kis kapacitású akkumulátort tesznek a plug-in hibridjeikbe, aminek köszönhetően meglehetősen gyenge elektromos hatótávolság nyerhető. Viszont úgy néz ki a BMW most meghallotta ezeket a kritikákat.
Az X5 plug-in hibrid második modellje, a BMW X5 xDrive45e hivatalosan 24 kWh-s akkucsomagot kapott (ebből 21,6 kWh használható), az alapverzió mindössze 9,2 kWh-ra volt képes. Ez 160%-os növekedést jelent, aminek köszönhetően az X5 PHEV az egyik legjobb akkukapacitású hibriddé vált.
Emellett a tisztán elektromos hatótávolság több mint háromszorosára növekedett! A hivatalos WLTP besorolás szerint (verziótól függően) 67-87 km az új hatótáv, de a NEDC szerint ez 86-97 km is lehet. Az eredeti verzió hatótávolsága az EPA szerint 21 km volt, így az új EPA érték valahol 48 km körül kell, hogy legyen. Szóval az biztos, hogy az új BMW X5 hatótávja miatt nem fog kelleni panaszkodni.
A rendszerteljesítmény is nagyobb lett (290 kW és 600 Nm), jobban is gyorsul a kocsi (0-100 km/h 5,6 másodperc alatt, korábban ezt csak 6,8 másodperc alatt tudta megtenni), és az elektromos mód végsebessége is emelkedett egy picit.
A BMW X5 xDrive45e iPerformance specifikációi:
- 24,0 kWh akkumulátor (bruttó), ebből 21,6 kWh használható (nettó)
- tisztán elektromos hatótávolság: 67-87 km a WLTP szerint és 86-97 km a NEDC szerint
- fogyasztás (kombinált, WLTP): 1,2-1,9 l/100 km, 23,1-28,3 kWh/100 km
- 0-100 km/h 5,6 másodperc alatt
- összkerék meghajtás
- 235 km/h-s végsebesség, tisztán elektromos módban 135 km/h
- rendszerteljesítmény: 290 kW és 600 Nm
- egy 3 literes, hathengeres benzines motor (210 kW/286 lóerő) és egy elektromos motor (folyamatos teljesítmény 50 kW/68 lóerő és csúcsteljesítmény 83 kW/113 lóerő, 265 Nm)
- 0-100%-ra 6,8 óra alatt tölt fel 3,7 kW-on (16 Ah/230 V)
- 500 literes csomagtér, ami a hátsó ülések előrehajtásával 1720 literre bővíthető