A Kia Motors elektrifikációs stratégiájának következő lépése a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon plug-in hibrid változatainak létrehozása. Az alacsony kibocsátású modellek 2020-tól lesznek kaphatók Európában, és ez lesz az első alkalom, hogy a Kia elektromos meghajtással lát el a kompakt családi szegmensbe tartozó autót.
2019 első felében az elektrifikált modellek körülbelül a hetedét tették ki a Kia európai eladásainak, és ez a mutató folyamatos növekedésben van. A Kia új hibridjeit Szlovákiában, Zsolnában fogják gyártani, amik mellékesen az autógyártó első Európában épített plug-in modelljei lesznek. A kimondottan az európai piacra tervezett autók egyedülálló, hétéves és 100 mérföldes garanciával lesznek megvásárolhatók, ami az új meghajtás akkucsomagjára és a motorra is vonatkozik.
Az új meghajtás egy 8,9 kWh-os lítium-polimer akkucsomaggal, egy 44,5 kW-os elektromos motorral, és egy hatékony 1,6 literes „Kappa” négyhengeres GDI motorral rendelkezik. A meghajtás teljes teljesítménye 141 lóerő, nyomatéka pedig 265 Nm. Így az új Ceed Sportswagon 10,8 másodperc, a Kia XCeed pedig 11 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra.
A tisztán elektromos hatótávolság mindkét autó esetében 60 km, így a szokásos napi városi utakat gond nélkül tehetik meg a sofőrök tisztán elektromos módban. A Kia új virtuális motorhangrendszere is élesítésre került, ami azt jelenti, hogy egy akár 59 dBA erősségű hangeffekt lép életbe alacsony sebességek vagy tolatás esetén, hogy biztonságosan felhívja a gyalogosok figyelmét az autóra.
Belül egy 8 colos (opcionálisan 10,25 colos) infotainment képernyő kapott helyet, ami a különféle vezetési, szórakoztatási és navigációs információk mellett, a legközelebbi töltőállomásokra is felhívja a figyelmet. Újítás még a „csak a sofőr” légkondicionáló rendszer, amely csak a sofőrhöz legközelebb eső szellőzőnyílásokat aktiválja, így hatékonyabban kerül felhasználásra a légkondicionálásra szánt energia.
A Ceed sorozatot már kezdettől fogva úgy hozták létre, hogy támogassa az új hibrid meghajtásokat. Ez azt jelenti, hogy sem az XCeed-et, sem a Ceed Sportswagon-t nem kellett komolyabban átalakítani, hogy beleférjen a 8,9 kWh-s akkucsomag, amely így a benzintank mellett kapott helyet, és nem foglal el értékes csomagteret.