Végleges formát öltött a legújabb elektromos városi kisautó, a Honda e

0
24
Honda e

A Honda első, európai piacon is sorozatgyártásba kerülő elektromos autójáról már többízben írtunk, az EV pedig rengeteg átalakuláson ment keresztül az idők során. A találgatások azonban most lezárulnak, a japán autógyártó végre-valahára konkrétabb információkkal is előrukkolt a Honda e-t illetően.

Még júniusban latolgattuk a Honda elektromos platformjainak lehetőségeit, ennek kapcsán pedig a Honda e városi kisautó lehetséges specifikációit. Akkor 200 km-es hatótávot álmodtak az autónak a 35,5 kilowattórás akupakkal, a bejelentés szerint ez 220 km-re hízott. Napjainkban ez nem mondható hatalmas hatótávnak, de városi használatra pont megfelelő. Ugyan a töltést illetően még mindig nem tudunk konkrét számokat, de állítólag egy fél órás kávészünet alatt akár 80%-ra is feltölthetjük a Honda akkumulátorát.

A motort kétféle verzióban teszik elérhetővé, 100, illetve 113 kW-os motorteljesítmény közül választhatnak majd a vásárlók a stabil 315 Nm mellett. A Honda jelenleg 18-20 kWh fogyasztással kalkulál 100 kilométeren, amely jónak közel sem titulálható, a BMW i3 jócskán erősebb, illetve magassága miatt rosszabb aerodinamikával is rendelkezik, mégis jobb eredményeket ér el.

Ellenben a Honda e belső tere továbbra is szemkápráztató, a dupla érintőképernyős műszerfal, valamint a fa berakás egy egészen egyedi dizájnt kölcsönöz az amúgy csöppet sem hivalkodó kisautónak.

A Honda e műszerfala

A kijelzők használatában a Honda személyi asszisztense lesz a sofőrök segítségére, egy egyszerű “OK Honda” megszólítással kapcsolhatjuk be a funkciót, ezt követően pedig már érkezhetnek is az utasítások. A rendszer állítólag folyamatosan tanul, időről-időre egyre egyszerűbben felismeri a hangunkat, illetve könnyebben értelmezi szavainkat, kéréseinket.

Az autóról a jövő hét közepén kezdődő, frankfurti IAA (International Motor Show) keretei között rántják le véglegesen a leplet.