Az ID.3 végleges gyártási verziója először az IAA frankfurti autókiállításon mutatkozik be. A nagy hatótávolságú elektromos hatchback viszonylag olcsó lesz. A VW tervei szerint annak köszönhetően lesz majd jövedelmező, hogy nagy mennyiséget gyártanak belőle. Jelenleg a Zwickauban létesült gyárukat alakítják át úgy, hogy az csak MEB platformon alapuló elektromos járműveket gyártson. Ezek közül is az első az ID.3 lesz.

Mindössze pár év alatt a VW az évi 300 ezer benzines autó gyártására alkalmas kapacitását 330 ezer elektromos jármű legyártására alkalmassá szeretné alakítani.

A VW most azt jelentette be, hogy minden a terv szerint halad, és a tömeggyártás novemberben fog megkezdődni.

Thomas Ulbrich, a Volkswagen igazgatótanácsának tagja, és az e-mobilitás üzeltág igazgatója azt nyilatkozta, hogy az első 400 darabot már le is gyártották a kocsiból, amelyeket most tesztelnek, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy megindulhat a tömeggyártás:

„A novemberben induló ID.3 gyártása egy új korszakot nyit meg a Volkswagen életében, amit az első Beetle vagy Golf gyártásához lehet csak hasonlítani. A konverziós munkák a tervek szerint haladnak. Az első 400, sorozatgyártás előtt készült ID.3 jármű már Európa-szerte tesztelésen megy keresztül. Az ID.3-nak köszönhetően Zwickau igazi úttörő lesz az e-mobilitás terén.”

A tervek szerint az ID.3-at gyorsan meg tudják majd kapni a vásárlók. Ennek ellenére a legutóbbi sajtóközleményükben a VW arról beszél, hogy az első kiszállítások 2020 nyarán történhetnek majd meg. Ezeket a kocsikat azok kapják meg, akik elsőként tették meg az előrendeléseket. Ez több mint harmincezer vásárlót jelent. Viszont ez furcsa, mert így, vagy úgy, de a vásárlóknak akkor is majdnem egy teljes évet kell várniuk a gyártás megkezdésétől.

Előző cikkA Porsche növeli a Rimac-ban való részesedését
Következő cikkÖnvezető Apple autót kaptak lencsevégre