Az Apple önvezető autói többféle szenzort használnak, beleértve a LiDAR-t, radart, és kamerát is. A LiDAR hasonlít a radarra, de lézer alapon működik. Rengeteg önálló autó használ LiDAR-t elsőszámú tájékozódási eszközként, mivel egy rendkívül részletes 3D-s térképet készít az autó környezetéről, amit aztán átad a fedélzeti számítógépnek. Így centiméter pontosságú felbontás jön létre még akár 100 méteres távolágban is. A Google autói felismerik a kerékpárosok kézjelzéseit is, és arról is olvashattunk már, hogy a Waymo járművei észreveszik, hogy a gyalogosok melyik irányba néznek, így könnyebben kiszámítják a mozgásukat.
Azonban a LiDar elég drága. Az Apple a hírek szerint saját LiDAR-t akar kifejleszteni, valamint a beszállítóival olyan megoldásról is tárgyal, hogy olcsóbb, kisebb, és könnyebben tömeggyártható egységeket dolgozzanak ki.
Mindezzel ellentétben a Tesla meg van győződve arról, hogy az önvezető autók jövőjét a kamerarendszerek jelentik. A kamerákat kevésbé befolyásolja a csapadék, és például a közlekedési táblákat is tudják olvasni, amivel még részletesebb kép alakulhat ki a környezetről. Elon Musk egyenesen azt mondta, hogy azok az autógyártók, akik a LiDAR-ra támaszkodnak az önvezető autók kialakítás során, kudarcra vannak ítélve.
Az új Apple önvezető autóról készült képeken most egy újféle érzékelő kialakítás látható. Mivel az érzékelők egymáshoz közelebb kerültek, nehéz kivenni, hogy pontosan milyen szenzorokat látunk. Az viszont biztos, hogy egyértelmű LiDAR eszköz nem látszik, sőt, inkább egy csakis kamerákra támaszkodó rendszernek tűnik a dolog. Elképzelhető, hogy az Apple egy csak-kamerás megoldással kísérletezik éppen. De az is lehet, hogy rejtett LiDAR egységek is kerültek a sarki kamerák mellett.