Az elmúlt évben a Honda számos különböző prototípusát mutatta be az európai piacra szánt kisméretű elektromos autójának. Most a frankfurti autókiállításon a japán vállalat a Honda E ténylegesen végleges, tömeggyártásra induló verzióját mutatta be. Az új autó amúgy nem különbözik sokban a korábbi prototípusoktól.
A Honda E bemutatása alkalmával az árról is szó esett, Németországban 29.470 eurónál fog kezdődni (amiben benne van a helyi állami támogatás is) a 100 kW-os verzió, az „Advance” változat, melynek specifikációi és teljesítménye 113 kW-ra fejleszthető, pedig 32.470 euróért lesz megvásárolható.
A Honda korábban már elárulta, hogy 35,5 kWh-os lítium-ion akkumulátort fog használni, amit perc alatt lehet majd 80%-ra tölteni, és 200 km-es hatótávolsággal fog rendelkezni.
Az autógyártó szerint már több mint 40 ezren fejezték ki érdeklődésüket online az elektromos autó iránt.
Korábban arról szóltak a hírek, hogy még 2019-ben megérkezik az autó, de hasonlóan a VW ID.3 helyzetéhez, a Honda E kiszállítások csak jövő nyáron fognak megkezdődni.
A frankfurti kiállításon töltőalkatrészeket is bemutatott a Honda. Az új otthoni töltő, a Honda Power Charger, 7,4 kW-os egyfázisú, vagy 22 kW-os háromfázisú töltést biztosít. A Honda Power Manager nevű installáció pedig egy kétirányú töltőeszköz, amely összeköti az elektromos járművet az okos villamosenergia-hálózattal. Mindez lehetővé teszi a villanyautó és a hálózat közötti elektromosság begyűjtést és elosztását, annak érdekében, hogy intelligens módon lehessen kiegyensúlyozni az energiaigényt és –ellátást, valamint jobban ki lehessen használni a megújuló energiaforrásokat.
Ennek a rendszernek a kereskedelmi forgalomban való használhatóságát a Honda jövőre fogja tesztelni, a Honda E kiszállítások megkezdésével.