A VW összkerék meghajtású verzióban is tervezi kiadni az ID.3-at

De minderre még minden bizonnyal várni kell.

0
11

Jürgen Stackmann, a VW értékesítési igazgatója szerint a német autógyártó az R-típusú, nagy teljesítményű autókat is elektrifikálni tervezi. Így nyilatkozott az Autocar magazinnak:

„Ha van jövője az R típusú autóknak, akkor az elektromos – ez ennyire egyszerű. Még nem jövőre lesz ez persze, mert először meg kell határoznunk, mit is jelent az R az elektromos világban.”

Azonban Stackmann úgy gondolja, hogy a nagy teljesítményű villanyautók számára egyelőre még túl nagy lenne az a kompromisszum, amit a hatótávolságot érintően kellene megkötni. Viszont szerinte ez öt éven belül megváltozhat:

„Az elkövetkező öt év során sikerülnie kell előállnunk valami jelentőségteljes megoldással, de ehhez egy fejlesztőcsapat kell, és mindez nem egyszerű úgy, hogy nincs sok tapasztalat jelenleg ezen a területen. Nekünk kell megkezdeni ezt az utazást.”

Frank Welsch, a VW kutatási és fejlesztési részlegének igazgatója azt nyilatkozta, hogy az ID.3 nagyobb teljesítményű verziója a lista élén van, de azt is megjegyezte, hogy az ID.3 már most gyorsabb, mint a GTI:

„Biztos vagyok benne, hogy az emberek szeretni fogják a nagy teljesítményű ID autókat is, csakúgy, mint például a Golf és a GTI esetében. Azonban a helyzet kicsit más. Még az ID sorozat első modelljeitől is elég jó teljesítményt kapunk már alapból, csak rálépünk a pedálra és érezzük a hatást. Egy GTI sem tud gyorsabb lenni, mint az ID.3.”

Amikor azt kérdezték, milyen frissítéseket kaphat az „ID.3 R”, az igazgató így válaszolt:

„Négykerék-meghajtásra lesz szükség és egy nagy teljesítményre képes elektromos motorra.”