A Mazda már egy ideje készül villanyautóval előállni, sőt már egy-két CX-hez hasonlító prototípust is lehetett látni tesztelés közben. De Mazda most azt mondja, hogy a szóban forgó kocsi egy teljesen új modell lesz, és a prototípusokkal ellentétben nem a XC-30 karosszériáját fogja használni.

Specifikációkról még nincs nagyon szó, és hivatalosan a Mazda azt sem tette közzé, hogy mikortól lesz elérhető az autó, de korábbi nyilatkozatokban azt emlegették, hogy a Mazda első elektromos autója 2020-ra érkezhet meg az utakra. A tervek szerint tisztán elektromos és plug-in hibrid verziókban fogják árulni az Egyesült Államokban.

A prototípusról egy-két dolgot azért tudunk, ami árulkodó lehet. Az elektromos meghajtás egy 35,5 kWh-os akkuval működik, és 105 kW-os (142 lóerős) teljesítményre, valamint 264 Nm nyomatékra képes. A töltésről és a hatótávról ebben az esetben sem lehet semmit tudni, de az akku méretéből következtetve 190-230 km-ről beszélhetünk.

Ezek a mutatók a jelenlegi elektromos kínálat aljára tudják csak betolni a kocsit, például egy alapverziós Nissan LEAF-nek 147 lóereje van, és egy 40 kWh-os aksival 240 km-re megy el. Egyéb crossover típusú modellek, mint például a Chevy Bolt, vagy a Kia Niro/Hyundai Kona, még nagyobb akkumulátorokkal és teljesítménnyel rendelkeznek. Ha igaz, amit a Mazda korábban mondott, hogy az elektromos autó valahol a CX-5 és CX-3 között fog elhelyezkedni, akkor nagyjából az imént említett kocsik lesznek a versenytársai.

És emellett azt se felejtsük el, hogy egyre több elektromos hatchback kerül a piacra, amik igen nagy népszerűségnek örvendenek. A Mazda komoly problémával nézhet szembe, ha nem sikerül levinni az autója árát, vagy valami olyat kell tudnia felmutatnia, amit sem a Kia, sem a Hyundai, sem a Chevy nem tud. Meglátjuk októberben a tokiói kiállításon.

Előző cikkMessze még az elektromos népautó gondolata
Következő cikkTesla szerviz érkezik Budapestre