Minden, amit a Tesla nürburgringi látogatásáról tudni akart

0
27

Az elmúlt hetek sajtója a Porsche és a Tesla hadakozásától volt hangos, mi pedig összegyűjtöttünk mindent, amit tudni lehet az esetről.

A rivalizálás ott vette kezdetét, amikor a Porsche bejelentette, hogy az új, elektromos hajtáslánccal felszerelt Taycan az elektromos négyajtósok körében rekordnak számító 7 perc 42 másodperces köridőt futott a németországi Nürburgring versenypályán. A kezdetben ártatlannak tűnő bejelentés valódi csatát indított a két autógyártó között, egyre több olyan pletyka és híresztelés látott napvilágot, miszerint a Tesla CEO-ja, Elon Musk mindenáron a rekord megdöntésére készül.

Azt eddig is tudtuk, hogy Musk szeretné bebizonyítani, hogy a Teslák még mindig a legjobban teljesítő elektromos autók a piacon. Nem is volt ezek fényében túlzottan meglepő az sem, hogy napokkal a Taycan rekordja után már egy külön a versenypálya adottságaira optimalizált Tesla körözött a 20 km hosszú Nürburgringen.

Kevés értékelhető dokumentáció hagyta el a versenypályát egészen addig, míg az insdeevs.com munkatársai lencsevégre nem kapták a Tesla csatába küldött autóját, egy Model S P100D+ Plaid-et. A prototípus egy plaid névre hallgató hajtásláncot kapott, valamint egy szélesebb levegőnyílást az autó elejére. A beszámolók szerint Goodyear Eagle F1 abroncsokkal szerelték fel a Teslát a biztos siker érdekében.

Mindemellett lángra kapott egy olyan híresztelés is, hogy a német Nico Rosberg ül majd a ráncfelvarrt Tesla volánja mögé, ám ez a híresztelés viszonylag hamar megbukott.

Egy kis idővel később, szeptember 17-én több szemtanú is beszámolt arról, hogy a Tesla jócskán megdöntötte a rivális Taycan rekordját, valamint arról is szó esett, hogy a Model S több variációját is tesztelik a pályán, beleértve egy három motorral felszerelt egyedet, vélhetően ez a plaid modell felel a rekordnak titulált köridőkért. Ekkoriban még 7 perc 23 másodperc körüli idő futott végig a sajtón, közben pedig Musk azt is bejelentette, hogy egy hétüléses Model S-t is tesztelnek Németországban.

Nem sokkal később a Tesla egy Twitter bejegyzésben jelentette be hivatalosan is a mérések eredményeit, amely szerint 7 perc 20 másodperces volt a Model S legjobb körideje. A posztban egy kicsit ködösen fogalmazott a Tesla, a szövegben úgy hivatkoznak az eredményre, hogy “képes lehet” az autó elérni az adott köridőt, ám mindez azért van, mert bizonyos eseményeket kivéve nem kerülhet ki hivatalos adat a Nürburgringet futott időkről.

Tehát fogalmazhatunk úgy is, hogy Musk valóban felvette a kesztyűt, a 20 másodperces különbség a két rivális ideje között magáért beszél.

A Tesla egyébként képeket is közölt a rekordról, ezeken a hosszirányú gyorsulást és a mechanikai teljesítmény adatait láthatjuk:

A történethez kapcsolodó külön öröm, hogy szó esett az új Roadsterről is, amely, ha minden igaz, egy évvel később, csak 2021-ben érkezik a piacra. Eddig annyit tudunk a következő generációs Roadsterről, hogy vélhetően egy hatalmas, 200 kWh-ás akkupakk kerül majd az autóba.

Az elmúlt napokban többízben kritizálták a Teslát a rekord miatt, hiszen nem egy sorozatgyártásba kerülő autóval, hanem egy külön erre a célra összerakott modellel döntötték meg a Taycan idejét. Mindenesetre Elon Musk és csapata nem áll meg, legutóbbi bejelentésük szerint visszatérnek a versenypályára, célként a 7 perc 5 másodperces köridőt tűzték ki.