Tavaly a Fremont-i (itt létesült a Tesla első gyára) rendőrség megvásárolt egy használt 2014-es Tesla Model S 85-öt 61 ezer dollárért (kb. 18 és fél millió forint), amivel lecseréltek egy 2007-es Dodge Charger-t amelyik visszavonult a flottából.
A Teslát járőrkocsiként kezdték el használni, hogy megnézzék az elektromos autó alkalmas-e járőrözésre, és mennyit spórolnak az üzemanyagon való megtakarítással. Az ilyenkor megszokott járőrkocsi-alkalmassági tesztet sikeresen elvégezte, így idén nyáron meg is kezdte a működést Fremont utcáin.
Most a helyi hírek egy olyan eseményről számolnak be, amiben a Tesla Model S járőrkocsi kiemelt szerepet kapott, viszont feltehetőleg nem pont úgy, ahogyan azt a rendőrség elképzelte.
A Teslában ülő rendőr egy autós üldözést vezetett, amikor a következőt jelentette be a rádióján:
„Már csak 6 mérföldet mutat a Tesla akkumulátora, szóval mindjárt leállhat. Ha valaki más meg tudja tenni, átveszi az első helyet?”
Le kellett lassítania, hogy egy másik rendőrautó átvegye a vezető üldöző pozíciót.
Mivel egy Tesláról van szó, a média egyből felkapta a hírt, de a probléma egy felhasználói hibában keresendő. A Fremont-i rendőrség szóvivője lenyilatkozta, hogy valaki elfelejtette feldugni a kocsit a töltőre, amikor végzett a műszakjával:
„A Tesla nem volt maximális töltöttségi állapotban a műszak kezdetén. Ilyesmi sajnos néha előfordul, azokkal a járműinkkel is, amelyek benzint használnak, ha nem tankolták meg őket a műszak végén.”
Ezt a hírt most biztosan sok Tesla-ellenző küldözgeti egymásnak, de egyértelmű, hogy emberi hiba okozta a leállást. Igazából egy elektromos autót még sokkal egyszerűbb és kényelmesebb is tölteni, mint egy benzinest, mivel még benzinkútig sem kell elmenni, csak bedugni a konnektort.
Az biztos, hogy a fent említett történés ellenére egyre több rendőrség fog elektromos autókat alkalmazni, mivel rendkívül sokat fognak tudni az üzemanyagon megtakarítani, amit aztán más dolgokra tudnak fordítani.