A hónap elején a Honda bejelentette, hogy eddig 15 ezer érdeklődőt regisztrált a Honda e Prototype kapcsán. Mivel ez az érték a március ötödikei helyzetre vonatkozik, azt gondoljuk, hogy ez a szám jóval megugrott a Genfi Autószalon után.
A potenciális vásárlók számának tudatában a Honda ennek megfelelően tudja előkészíteni gyártási kapacitását. De vajon mennyi lesz ez? 5000-15000 évente, vagy akár még több is?
Ha az ár jóval nagyobb lesz, mint a szubkompakt kategóriában megszokott átlag (a prémium beltér és az akkumulátor költségek miatt), nem számítunk túl nagy volumenre – főleg 2019 végén nem. Összehasonlításképpen a BMW évente kevesebb, mint 37 ezer i3-at ad el világszerte úgy, hogy egy pár éve már a piacon van és kétszer is megnövelték a hatótávolságát.
„A Honda e Prototype gyártási verzióját még idén be fogjuk mutatni. A vásárlók már regisztrálhatnak a Honda weboldalán, ahol friss információkat kaphatnak, és bizonyos európai piacokon le is foglalhatják az autót a nyár elejétől. A mai napig a Honda 15 ezer regisztrálónál jár, akik a Honda e Prototype felől érdeklődnek.”
A Honda azt tervezi, hogy 2025-re modelljeinek 100%-t elektromossá teszi Európában (de ebbe a hagyományos hibridek is beletartoznak). A globális eladásokat érintő célkitűzés az, hogy az eladott járművek kétharmada legyen elektromos autó 2025-re.
A Honda e Prototype specifikációi:
• több mit 200 km-es hatótáv egy egyelőre nem közölt tesztmenet során
• Panasonic cellás akkumulátor
• hátsókerék-meghajtás
• gyors töltés, 30 perc alatt 80%