Sokan nagy érdeklődéssel várták az Audi első, alapjaitól kezdve tisztán elektromosnak tervezett autóját, melyet részben kishazánkban gyártanak. Egy friss jelentés szerint fájhat ugyanakkor az ingolstadtiak feje, hisz fogyasztásban a konkurensekhez képest alulteljesít az e-tron.

A németek az e-tron bemutatójakor az autót a meglehetősen népszerű Tesla Model X-hez hasonlították, hiszen nagyjából ugyanabban a kategóriában versenyez a két típus. A villanyautók iránt érdeklődők arra számíthattak tehát, hogy a paraméterek nagyjából hasonlóak lesznek.

Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) szokta minősítani az elektromos autókat, mérni azok fogyasztását és hatótávolságát, hiszen ezek rendkívül fontos ismérvek. A napokban tették közzé az e-tron eredményeit, amelyek nem túl jók.

Az összehasonlításban szereplő 28 elektromos autó közül az e-tron produkálta a legmagasabb fogyasztást, az EPA mintegy 28,3 kWh/100 km fogyasztást mért, miközben a jóval nagyobb méretű Tesla Model X-nél ez az érték csupán 24 kWh/100 km.

A vártakhoz képest sajnos hatótávolságával sem büszkélkedhet az új Audi a mérések szerint. A jelentést megelőzően 360-400 kilométeres értékre lehetett számítani. Ehhez képest az EPA 328 kilométert mond, szemben például a Tesla Model X 100D 475 kilométeres értékével.

Legnagyobb hátránya talán a modellnek, hogy a viszonylag nagy méretű akkumulátorból (95 kWh) mindösszesen a kapacitás 88%-át használhatják a felhasználók a gyártói korlátozás miatt. Ezt az értéket növelve sokkal nagyobb távolságokat tehetnénk meg töltés nélkül.

Az EPA kedvezőtlen jelentésén túl azonban nem szabad megfeledkezni az e-tron további tulajdonságairól, amelyek kiemelik őt az összehasonlításban felülkerekedő típusoktól. 

Gondoljunk csak arra a fedélzeti töltőre, amely egyenárammal (DC) akár 150 kW teljesítménnyel képes tölteni az akkumulátorcsomagot, amely teljesítményhez hasonlót csak a Tesláknál tapasztalhatunk.

Az autó mellesleg állóhelyzetből a 100 km/órás sebességet 5,5 másodperc alatt éri el, végsebessége pedig 200 km/óra.

FORRÁSInsideEVs
Előző cikk2021 Ford Transit elektromos teherautó: amit eddig tudunk
Következő cikkA Mercedes-Benz egy akkumulátor gyár alapkövét tette le Untertürkheim-ben