Elsők voltak a hibridek világában, de talán a legjobban halogatják a villanyautós váltást – a Toyota továbbra is a tüzelőanyagcellás hajtást pártolja, és nem félnek merész kijelentésekkel támadni az elektromos autókat.

Nemrég Bob Carter, a Toyota észak-amerikai értékesítési vezetője jelentette ki, hogy az elektromos autót gyártó cégek kizárt, hogy profitálni tudjanak az eladásokból. Le is vezették, hogy szerintük a nagyobb hatótávú elektromos autók akkumulátorja körülbelül 34 000 dollárba kerül. Éppen ugyanannyiba, mint az új autók átlagára. Ezek miatt pedig lehetetlen, hogy valakik nyereségesen gyártsanak villanyautókat.

Eközben azt is megtudtuk, hogy a japán gyártó elsősorban Európára és Kínára összpontosít majd az érkező villanyautókkal, az észak-amerikai piacot pedig csak később célozzák meg.

„Ez az evolúció lassú lesz az Egyesült Államokban. Nem úgy, mint Kínában vagy Európában, ahol előírásoknak kell megfelelni. Senki sem profitálhat a villanyautók eladásán.”

A Toyota 34 000 dolláros becslése durván soknak számít, főleg a Teslával szemben, hiszen az amerikai elektromos autó gyártó már elvileg kevesebb mint 150 dollár per kWh áron gyártja az akkumulátorokat. Amennyiben annyit költenének egy akkumulátorra, mint a Toyota állítja, akkor több mint 200 kWh-ás kapacitással rohangálnának a Tesla villanyautói.

Az amerikai gyártónak emellett már több negyedévet is sikerült profittal zárnia, és a Nissan és a Renault is azt közölte korábban, hogy már nyereséges a villanyautós üzletük. Való igaz, hogy egyes gyártók még mindig szenvednek azzal, hogy nyereséges elektromos autókat állítsanak elő, és a nagy General Motors-nak is beletört már ebbe a bicskája, de a kellő befektetéssel és elhivatottsággal bizonyára néhány éven belül el lehet érni ezt a célt, és kizárt, hogy annyira nehéz legyen a helyzet, mint ahogyan azt a Toyota állítja.

Előző cikkGond van az Audi e-tron gyártásával
Következő cikkAz Audi AI:ME koncepció már engedi sejtetni, hogy milyen lesz a jövő elektromos autópiaca