Ahogyan korábban megírtuk, egy appon-alapuló kocsimegosztó szolgáltatást tervez bevezetni a Tesla. Az üzleti modell akár még működőképes is lehet. Ez pedig a sok veszteséges év után nagyon jól jönne a Teslának.
A szolgáltatás, mely során az autótulajdonosok saját autóikat ajánlhatják fel „közszolgálatra”, jelentősen megnövelheti a Tesla járművek iránti keresletet. A vállalat az utazás díjának 25-30%-t kapná meg, egy tulajdonos pedig akár 30 ezer dollárt is kereshet egy év alatt.
A kritikusok szerint az terv egész csak arra szolgál, hogy Musk elterelje a figyelmet a nemrég nyilvánosságra hozott első negyedéves eredményekről, amelyek korántsem kecsegtetőek. A vállalat kb. 325 millió dolláros veszteséggel kell, hogy számoljon.
Egy másik probléma, amivel a Teslának szembe kell néznie az, hogy a magasabb árkategóriás modellek, az S és az X, egyre kevésbé kelendőek.
Mindezektől függetlenül a Tesla piaci értékét 45 milliárd dolláron áll, ami még a Fordét is meghaladja. Azonban egyre több befektető kezd kételkedni Muskban és a Teslában, ez áll a részvények majd 30%-os csökkenése mögött a 19 hónappal ezelőtt elért csúcshoz képest.
A jelenlegi kocsimegosztó és ride-hailing szolgáltatások, mint az Uber és a Lyft 2-3 dollárt számolnak fel mérföldenként, ugyanezért a robotaxik 18 centet kérnének csak, így könnyedén megelőznék a versenytársakat.
A szkeptikusok szerint nem lesz az egészből semmi. Valószínűnek tartják, hogy Musk szépen fejleszteni fogja az önvezető technológiát, aztán majd jogszabályi akadályokra hivatkozva nem fogja bevezetni a robotaxi szolgáltatást.
Ha viszont Musk tényleg betartja szavát, azt egyelőre senki sem tudja megtippelni, milyen következményeket fog mindez magával vonni.