Így működne a Tesla robotaxi szolgáltatása

Musk ezt a formabontó ötletét először három évvel ezelőtt jelentette be, és úgy érzi a Tesla eljutott odáig, hogy ez a terv valósággá tudjon válni. A kritikusok ezzel szemben attól félnek, hogy emberi sofőrök nélkül személyeket furikázó önvezető Teslák halálos baleseteket fognak okozni, mivel nem lesz senki, aki vészhelyzet esetén közbeavatkozna.

0
126

Ha hihetünk Elon Musknak, akkor ezek az önvezető járművek már jövőre az utakra kerülhetnek, és az üzleti modell akár még működőképes is lehet. A Tesla kocsimegosztó szolgáltatása nagyjából így nézne ki: az autó tulajdonosa az app segítségével felajánlja az autóját robotaxi használatra, így nyereségre tehet szert, amíg nem használja azt. Ez a bevételi forrás szép lassan az autó vételárát is be tudná hozni. Idővel a kormány és a pedálok is eltűnnének, így az autó tulajdonosának sem kellene azt vezetnie.

Musk terve viszont sok olyan dolgon átugrik, amit az önvezető funkció szakértői nem tartanak lehetségesnek. Először is az a probléma, hogy a Tesla az iparággal szemben áll abban a tekintetben, hogy kevesebb szenzorral akarja ellátni az autóját, ami csak egy kamerát és egy számítógépet alkalmazna. Szinte minden más vállalat lidart is használ, ami 360 fokos szögben képes látni a sötétben is.

Emellett az utasok sem annyira lelkesek az önvezető Teslákkal kapcsolatban. Egy friss kutatás szerint az amerikai válaszadók 71%-a nem érezné magát biztonságban egy robot által vezetett taxiban. Valószínűleg ehhez az is hozzájárult, hogy az utóbbi időben két halálos balesetnek is részese volt a Tesla robotpilóta funkciója.

A tervek szerint a szolgáltatás 2020 második fele körül indulna, de nem lenne újdonság a Teslától az, ha nem tartanák a saját maguk által felállított határidőket.