Új korszakot nyit a Mercedes-Benz életében az EQC 400 4Matic, hiszen a tisztán elektromos SUV egyben az első olyan villanyautó a márkánál, amely már az első tollvonástól az elektromos hajtásra született a tervezőasztalon.
A német márka két napja kezdte meg az impozáns tulajdonságokkal felvértezett SUV gyártását, amelyre sokan a Tesla Model X direkt kihívójaként tekintenek. Igaz, a németeknél egy házon belüli csata is folyik, hiszen számos ottani prémiummárka célozza meg a szabadidőautók terepét az elektromobilitással.
A Mercedes-Benz elmondása szerint komolyan veszi az elektromobilitást, így külön almárkát is létrehoztak az akkumulátoros autóknak. Az EQ égisze alatt a most sokszorozódó EQC az első modell, amely 80 kWh-ás akkumulátorcsomaggal, 402 lóerős, duplamotoros 4Matic összkerékhajtással és több mint 300 kilométeres valós hatótávval érkezik a piacra.
A gyorsulását tekintve igaz, alulmarad a Teslához képest, ám az 5,5 másodperces 0-100-as sprint miatt egyáltalán nincs miért szégyenkezni. Villámtöltőről, 110 kW-os csúcsteljesítmény mellett akár 40 perc alatt is 80 százalékos töltöttségre pumpálható egy lemerült akkumulátor, a fedélzeti töltő pedig átlagos, 7,4 kW-os teljesítménnyel bír.
Az autó listaára 71 ezer euróról, azaz átszámolva 23 millió forintról indul majd Németországban, de csak azután, hogy eladták az első kiadásokat, amelyek 13 ezer euróval drágábbak, és a Mercedes-Benz EQC Edition 1886 nevet kapták.