Új szoftverrel áll elő Európában a Tesla, amelyben néhány új előírás miatt gyengítenek az Autopilot képességein.

Az Európai Unió tavaly frissítette a vezetést segítő rendszerekre vonatkozó előírásait, amelyek valamivel több szigorítást tartalmaznak az autógyártók számára. Ezek a szabályok pedig ugyanúgy vonatkoznak a Teslára is, mint a BMW-re vagy a Nissanra.

A korábbi előírásoknak egyébként teljes egészében megfelelt az Autopilot eddigi változata, ám az új szabályzat miatt mondhatni visszább kell lépnie a Teslának a fejlesztésben. A frissítés kisebb korlátot ad annak, hogy mekkora szögben fordíthatja el az önvezető rendszer az autó kormányát, azaz az Autopilot innentől kezdve nem lesz képes annyira szűk kanyarokat is bevenni, mint eddig.

Emellett az automatikus sávváltáshoz a sofőrnek mostantól tartania kell az indexkart, és miután megmozdította azt, 5 másodpercen belül meg kell kezdődnie az átsorolásnak.

A Tesla megerősítette, hogy a változásokra a EU új előírásai miatt volt szükség, és nem a rendszerben találtak hibát. A Model 3 esetében ah Autopilot már a kezdetektől megfelelt az új előírásoknak, így a legutóbbi modelljük rendszerén nem kellett változtatniuk.

Előző cikkA Mercedes-Benz új elektromos koncepciója Barcelonában is bemutatkozott
Következő cikkElon Musk kapja a 2019-es Stephen Hawking Díjat