A BloombergNEF elemzése szerint tavaly több mint kétmillió elektromos autót adtak el világszerte, és ez a szám az elkövetkező években csak nőni fog, a 2030-as évekre pedig meg fogják előzni a belsőégésű motorokat használó autókat is. Az előrejelzések szerint 2025-ben fogják eladni a tízmilliomodik villanyautót, 2030-ra már 28 milliónál fogunk járni, 2040-ben pedig ez a szám meghaladja az 56 milliót is. Ekkor már az elektromos autók lesznek többségben, várhatóan az összes újonnan vásárolt autó 57%-át fogják kitenni.

A BNEF szerint a szigorodó emissziós szabályok mellett főleg az egyre csökkenő akkumulátor árak fognak a hirtelen emelkedés hátterében állni, és a következő évtized közepére ki fog egyenlítődni az elektromos és benzines autók közti árkülönbség.

2040-re 500 millió elektromos személygépkocsi és 40 millió elektromos kereskedelmi jármű lesz az utakon, de a belsőégésű motoros autók még mindig többségben lesznek.

A kocsimegosztó szolgáltatások emelkedése is hozzá fog járulni az elektromos autók térnyeréséhez, 2040-re az utazott kilométerek 19%-a valamilyen telekocsis megoldással lesz megtéve. Az erre a célra használt járművek esetében pedig ötből négy elektromos lesz.

A BNEF azt is hozzátette, hogy ezen az előrejelzésen például azzal lehetne gyorsítani, ha komolyabb töltőinfrastruktúra épülne ki, így az elektromos autó olyanok számára is vonzóbb megoldás lehetne, akiknek nincs saját házuk, ahol azt tölthetnék.

A tanulmány kitért az elektromos buszokra is. Jelenleg 400 ezer elektromos busz jár az utakon, ami körülbelül 20%-a a globális buszflottának. A BNEF szerint a buszok esetében még hamarabb átveszik majd az elektromosak az uralmat, a 2040-es évek elejére arányuk kb. 70% lesz.

Előző cikkA Volvo több milliárd dollár értékű egyezséggel biztosítja akkumulátor-ellátását
Következő cikkA Tesla frissítette a Model S/X akkumulátor szoftverét miután az kigyulladt