A Scania a Stockholmban június 10. és 12. között megtartott UITP globális tömegközlekedési csúcson mutatta be az új és teljesen elektromos Scania NXT koncepciót, amely egy teljesen önálló jármű, és a tervek szerint 2030 körül érkezhet meg.

A koncepció talán legérdekesebb része a moduláris kialakítás, ami lehetővé teszi azt, hogy a platformot egész nap használni lehessen, különféle modulokkal – például napközben buszként, esténként pedig teher- vagy kukásautóként működne a jármű. A témában kiadott sajtóközlemény így ír a technológiáról:

„A Scania új akkumulátoros önvezető városi koncepciója nagy rugalmassággal rendelkezik, ez azt jelenti, hogy reggelente és délutánonként a munkába és onnan hazajáró emberek utazhatnak rajta, napközben árut szállíthat, esténként pedig a hulladékot gyűjthet be. Ezzel a vakmerő innovációval a Scania a vállalat DNS-ét – a moduláris rendszert – a következő szintre emelte, és egy olyan járművet dolgozott ki, amely meg fogja változtatni a városi közlekedés formáját.”

A Scania NXT specifikációi

  • 8 méter hosszú
  • 162 kWh-s akkucsomag a padló alatt, hengeres cellák
  • 245 km-es hatótávolság
  • a busz verzió 55 utast képes szállítani (20 ülőhellyel)
  • súly: 8 tonna

Az NXT buszok emellett további innovatív funkciókkal is bírnak:

  • napelemek a tetőn, melyekkel akár 3 kW-nyi extra energiát is lehet termelni
  • összkerék kormányzás, amellyel a busz tökéletesen tud a járdához igazodni, és megkönnyíteni az utasok fel- és leszállását
  • infravörös fűtésrendszer, amely 60%-al kevesebb energiát fogyaszt, mint a hagyományos rendszerek, és nem a belső levegőt fűti, hanem az utasokat, és az üléshuzatokat tartja melegen
Előző cikkTényleg jön az elektromos Toyota?
Következő cikkMinden, amit az új Hyunadi IONIQ Electric-ről tudni lehet