A BYD is megjelent a UITP globális közlekedési csúcson Stockholmban, Svédországban, ahol a rendkívül népszerű 12 méteres elektromos buszát tette közszemlére, amely most egy teljesen új, alumínium karosszériát kapott.

Az alumínium használatának köszönhetően a jármű jelentősen könnyebb lett, ami fontos tényező egy 348 kWh-s akkumulátorral és 250 km-es hatótávolsággal rendelkező jármű esetében. Az alumínium emellett egyéb előnyökkel is jár, magasabb szerkezeti szilárdsággal, jobb tömítési képességgel, valamint korrózió ellen védő funkciókkal is rendelkezik.

A 12 méter hosszú BYD eBus két- és háromajtós verziókban is elérhető, maximális kapacitása 80 fő.

Az Európának szánt 12 méteres elektromos buszokat Komáromban gyártják, de a BYD nemrég egy második üzemet is nyitott Beauvais-ban, Franciaországban, ahol az összes többi modellt állítják össze, beleértve a 10,8 méteres midibuszt, a 18 méteres és 140 fős csuklós buszt, és a 13 méteres, 59 üléses elektromos buszt.

A BYD jelenleg az európai buszpiac 20%-ért felel több mint 700 leszállított vagy megrendelt járművével. Világszerte 50 ezer buszuk van forgalomban (ebből körülbelül 48 ezer Kínában).

Az Okos Monitoring és Diagnosztika Rendszer (SMDS) segítségével élőben lehet nyomon követni a BYD buszokat és töltési állapotukat. A rendszer működtetői távolról is diagnosztizálhatják a felmerülő problémákat, és vezérelhetik is a busz különféle rendszereit. Így jelentősen csökkennek a karbantartási költségek. Az SMDS rendszer által rögzített vezetési adatokat pedig további kutatásokra lehet felhasználni.

A hajtótengely optimalizálásának és a hangszigetelő anyagok használatának köszönhetően a belső zaj is csökkent, ami még tovább emeli az utazási élményt, sőt a busz kialakítása során USB csatlakozók is elhelyezésre kerültek.

Előző cikkA fuvarozócégek többsége tervezi, hogy elektromosra váltson
Következő cikkMi a helyzet a töltésmegosztással?