A hétfői napon Elon Musk megerősítette, hogy az FSD V12.5-t tesztelik a Chuck’s Unprotected Left Turn-en. Ez nagy lépés – mivel általában azt látjuk, hogy a Chuck’s UPL-t néhány héttel vagy hónappal egy másik szoftver kiadása előtt tesztelik.
Chuck’s Left Turn
A Chuck’s Unprotected Left Turn, azaz rövidítve UPL, egy komoly kihívást jelent az FSD számára. Ez ugyanis egy roppant összetett, kétlépcsős, teljesen védtelen balra kanyarodás a nagy sebességű forgalomban, egyenesen a főútvonalra. A Tesla 2022 óta teszteli a Chuck’s UPL-t, amely a floridai Jacksonville-ben található.
A járművek a kanyar különböző részeinél különböző oldalról keresztezik egymást, így a kanyart valóban nehéz mind a sofőröknek, mind az FSD-nek jól eltalálni, legyenek bármilyen felkészültek is. A hétköznapi sofőrök számára is nehéz kihívás lehet, és úgy tűnik, hogy a Tesla számára már hagyomány, hogy az FSD minden egyes alkalommal mégis tökéletesen teljesíti a feladatot, amikor a Tesla kiad belőle egy új konstrukciót.
A járművek a kanyar különböző részein különböző oldalról keresztezik egymást, így a kanyarvételt az emberek és az FSD számára egyaránt nehéz biztonságosan teljesízeni. A tapasztalt vezetők számára is nehéz kihívást jelenthet mindez és úgy tűnik, hogy a Tesla számára már hagyomány, hogy az FSD ezt mégis minden egyes alkalommal jól hajtja végre, amikor a Tesla kiad egy új konstrukciót belőle.
Így általában azt látjuk, hogy a Chuck UPL-t a Tesla ADAS-tesztelői tesztelik, mielőtt az új verziót az alkalmazottak számára történő kiadásra előkészítenének. Ezek az ADAS-tesztelők eléggé nyilvánvalóak, mivel például gyártói rendszámtáblák vannak a tesztmodelleken.
FSD V12.5: már a láthatáron van?
Bár a Tesla már teszteli az FSD 12.5-öt, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a v12.5 már a a megjelenés küszöbén állna. Addig például még mindig rengeteg felhasználónak kell megkapnia az FSD v12.4.3-at, mielőtt a Tesla a v12.5-re ugrik. Az FSD-felhasználók körülbelül 20-25%-a rendelkezik már az FSD 12.4.3-mal, de a legtöbben még mindig a 2024.14.9-es frissítésen vannak az FSD 12.3.6-os verziójával együtt.
Az FSD v12.5 várhatóan olyan funkciókat indít el az FSD-ben, mint a flottakommunikáció és a városi és autópálya szoftverek egyesítése.
Amit Floridában látunk Chuck’s turn (a Tesla a kiadási megjegyzésekben Chuck Cookra hivatkozik), azok valószínűleg csak az ADAS-tesztelők, akik a v12.5 korai fázisán dolgoznak. Mint ilyen, ne ragadtassák magukat túlságosan a v12.5-re – a legtöbben még mindig a “nyaggatásmentes” FSD-re várnak a legtöbb esetben.