Hat kaliforniai repülőtér, valamint kilenc repülőteret kiszolgáló privát flotta vásárolt már emisszió-mentes járműveket a CARB szerint. Jelenleg 48 zéró emissziós busz van működésben, de már több mint 100 új járműre adtak le rendelést, amely az államban működtetett repülőtéri transzferjáratok 15%-t jelenti.

Az új szabályt fokozatosan fogják bevezetni. 2022-től kezdődően a transzferflottáknak be kell jelenteniük járműveik adatait. 2023-tól amennyiben egy zéró emissziós jármű helyett új kerül a flottába, annak is emisszió-mentesnek kell lennie.

Ennek az időzítésnek köszönhetően a vállalkozásoknak továbbra is lehetőségük lesz arra, hogy kedvezményeket és támogatásokat vegyenek igénybe az átalakulás alatt, valamint arra is, hogy megtartsák jelenlegi járműveiket azok hasznos élettartamuk végéig.

Az új szabályozás várhatóan csaknem ezer járművet fog érinteni, és legalább 500 ezer m²-el fog csökkeni a kibocsátott üvegházhatású gáz mennyisége. A CARB szerint 2020 és 2040 között a transzferjáratok üzemeltetői körülbelül 30 millió dollárt spórolhatnak meg az üzemanyaggal és a karbantartással kapcsolatos kiadásokon.

Előző cikkEgy teslás YouTuber megdöntötte a 24 óra alatt elektromos autóval megtett rekordtávolságot
Következő cikkA Toyota napelemes töltőrendszert tesztel