A brit CREDS energiákkal foglalkozó kutatóintézet tanulmánya szerint az Egyesült Királyságban nem az elektromos autók jelentik a legjobb megoldást a városi közlekedés és a környezetvédelem szempontjaiból.

A kutatás arra jutott, hogy idővel az elektromos autók csak növelnék a forgalomban résztvevő járművek számát, mivel alacsonyabb a működési költségük a benzines autóknál. Ebből pedig további torlódások és túlteltítettség, valamint a városok korlátozatlan kiterjedése következne, de még akár negatív egészségügyi hatásai is lehetnek, például a túlsúly formájában.

A CREDS úgy véli, hogy az aktív közlekedési eszközök, mint például az elektromos kerékpárok, jobb megoldást jelentenének a forgalom korlátozására, valamint a városi társadalomra jellemző, sok üléssel járó életstílusból eredő egészségügyi kockázatok enyhítésére.

Az nem újdonság, hogy az autók nem a leghatékonyabb városi közlekedési formát jelentik. Noha az elektromos autók mindenképp fejlődést jelentenek környezetvédelmi szempontból, nem válaszolnak az egyre zsúfolódó forgalom és az inaktivitás kérdéseire.

Elsőre extrémnek hathat a kutatás eredménye, azonban ha megnézzük, mi rejlik mögötte, nehéz nem igazat adni neki. Az elektromos autók annyi előnnyel fognak rendelkezni, hogy szinte visszautasíthatatlanok lesznek a városlakók számára.

A városok területei végesek, és a több autó nagyobb forgalmat fog eredményezni. A több autó több dugóhoz, és ezáltal várakozáshoz, a várakozás pedig több inaktivitáshoz fog vezetni. Az elektromos biciklik pedig pont erre a két dologra nyújtanának megoldást.

Előző cikkA Volkswagen I.D. R megdöntötte a Goodwood Hill-i hegyi felfutás rekordot
Következő cikkA Tesla rejtélyes módon tervezi növelni gyártási kapacitását