Az elemzés a legfrissebb európai elektromos autó eladási adatok alapján készült. Az áll benne, hogy a Model S és a Model X eladások csökkennek, aminek oka a Jaguartól és az Auditól érkező konkurenciában keresendő. A jelentés szerint a piac nem nagyon növekszik, a Tesla viszont veszít a piaci részesedésből.
De nézzük meg jobban ezt az állítást. Az elemzés csak a számokra támaszkodik, érthető, hogy miért jutott erre a következtetésre. A Model S és a Model X eladásai valóban csökkentek 2019-ben Európában. Az év első felében kb. 4000 Model S-t és 3500 Model X-et szállítottak ki.
Magától értetődőnek tűnik, hogy ez amiatt van, hogy időközben megérkezett az Audi e-tron és a Jaguar I-Pace, amelyekből fejenként hatezer darab került értékesítésre júniusig. Azonban ha megnézzük az európai elektromos eladásokat, az e-tron és az I-Pace érkezése közel sem a legnagyobb változást jelentette a piacon.
A Tesla Model 3 európai kiszállításai idén kezdődtek meg, és júniusban már 37 ezernél álltak az eladási számok, ami azt jelenti, hogy a Model 3 a kontinens legkelendőbb elektromos járműve. Szóval rendben van az, hogy az e-tron és az I-Pace hatással volt a Model S és Model X eladási számaira, de ez a hatás bizonyosan jóval kisebb, mint amit a Model 3 mért rájuk, még akkor is, ha nem ugyanarról a szegmensről beszélünk.
Az a tény, hogy a Model 3 egy hatékonyabb és gyorsabban tölthető megoldást nyújt, meggyőzhette az embereket arról, hogy ne a magasabb árkategóriás modellek mellett döntsenek.
A Tesla amúgy áprilisban frissítette is a Model S és a Model X képességeit, ami talán majd az eladási számokon is meglátszik majd az év második delében. Viszont az biztos, hogy frissítéseknél és design újításoknál több kell ahhoz, hogy igazán feldobódjon a kereslet a Model S és Model X iránti, amik mostanában a Model 3 árnyékban vannak.
És amúgy ha egy picit félretesszük Európát, és megnézzük az amerikai eladásokat, azt láthatjuk, hogy az I-Pace és az e-Tron szinte semmilyen hatással nincs a Tesla értékesítéseire.