A kocsi jelenleg még csak a tervezési fázisban van, a tervek szerint az első tesztekre majd 2020 áprilisában kerül sor. A Kona EV célja, hogy az első olyan rallyautóvá váljon, amelyik tisztán elektromos meghajtással lesz képes végigmenni egy szabványos versenyen.

A Paddon a Hyundai Új-zélandi kirendeltségével, a Canterbury Egyetemmel, és a Stohl Advanced Research and Development kutatóintézettel dolgozik együtt, melyek közül utóbbi már egy ideje szolgál elektromos rally megoldásokkal.

Nem először fordul elő, hogy az Új-zélandi csapat új utakra lép. A Paddon Rallysport volt a világon az első, aki a Hyundainak bajnoki címet szerzett, méghozzá az i20 AP4-el az Új-zélandi rally bajnokságon.

„Az autó igazán meggyőző teljesítményre lesz képes.” – nyilatkozta Hayden Paddon a kezdeményezés kapcsán. „Az alternatív energiát használó meghajtások egyre nagyobb mértékben fejlődnek a fogyasztóközpontú autószektorban, de az autósport területén egyelőre ez a fejlődés még nem terjedt el, a rally esetében pedig egyáltalán nem.”

„Mint ahogyan az autóversenyzés szerelmesei közül sokaknak, nekem is az egyik első gondolatom az volt egy ilyen koncepcióval kapcsolatban, hogy csak elektromos autót ne. De aztán minél többet gondolkodtam a dolgon, annál több potenciált láttam abban, hogy összehozzuk a rally és a vezető autógyártók technológiai célkitűzéseit.”

A Rally Világbajnokság keretein belül 2022-től fog indulni hibrid csapat is, addigra Paddon az elektromos megoldás fejlesztésének következő fázisában szeretne már állni. A korábbi Rally Argentina nyertes azt is elismeri, hogy mindez rengeteg kihívással fog járni. Főleg a teljesítménnyel kapcsolatban kell új megoldásokat kidolgozni, mert noha már létezik a technológia, mindezt a rallysport sajátosságaihoz kell igazítani. És persze kérdéses a hatótávolság is, fontos hogy ne legyen probléma megtenni a verseny teljes hosszát. És ne feledkezzünk meg a zajról sem, egy rallyautónak hangosnak kell lennie, hogy az élvezeti faktor mellett a nézők időben észre is vegyék annak érkezését.

A tervek szerint a Kona EV rallyautó prototípusát először Új-zélandi eseményeken tesztelik majd 2021-től.