Az autóipart még mindig a belsőégésű motorok, a benzines és dízelautók uralják. Azonban a Consumer Reports friss tanulmánya szerint már megkezdődött az autóipari átalakulás, amit az is tükröz, hogy egyre több elektromos autót lehet látni az amerikai utakon.

A tanulmány szerint annak ellenére, hogy az elektromos autók továbbra is csak kis részét teszik ki az autópiacnak (a 2018-ban eladott új autók közül kb. 1,3% volt elektromos), az eladási számok robbanásszerű növekedésről tanúskodnak: 2010-ben mindössze 1919 elektromos autót értékesítettek az Egyesült Államokban, 2018-ban viszont ez mutató 233 411-re emelkedett, amiben nagy szerepet játszott a Tesla Model 3 népszerűsége is.

Mára már szokványossá vált, hogy egy villanyautó minimum 300 km-t is megtesz egy töltéssel, és egy korábban végzett kutatás szerint a leendő autóvásárlók 36%-a gondolja úgy, hogy következő autója lehet, hogy elektromos lesz.

Továbbá az IHS Markit kutató és elemző cég szerint az Egyesült Államokban eladott elektromos autók piaci részesedése 7,6%-ra fog emelkedni 2025-re, amely a növekvő keresletnek, az egyre kiterjedtebbé váló töltőinfrastruktúrának, valamint az elektrifikációt elősegítő és egyre szigorodó hatósági szabályozásoknak lesz köszönhető. Ez utóbbiban a Navigant kutató és tanácsadó cég is egyetért: az emissziós megkötések egyre szorosabbak lesznek, és a belsőégésű motorok előbb-utóbb betiltásra fognak kerülni egyes városokban és országokban.

A Consumer Reports optimista az elektromos autókat érintő áttörés kapcsán, az előrejelzésük szerint már az „elektromos forradalom” küszöbén állunk. Az elemzők azt várják, hogy az elektromos növekedés nem fog megállni, és a villanyautók piaci részesedése is csak emelkedni fog az elkövetkező évek során.

Előző cikkA Paddon a világ első elektromos rallyautó koncepcióját tervezi
Következő cikkAz Audi 55 ezer dollárért kezdi árulni a csökkentett verziós e-tron SUV-t Norvégiában