Teljesen új irányba terelheti a Hondát a Honda e

0
30

Az már köztudott, hogy az autóipar a károsanyag kibocsátás csökkentésének elérésében teljesen új irányt vett az utóbb időben. Több nagy cég is az elektromos járművek felé mozdult, a Daimler például le is állít minden más fejlesztést, de szinte minden márka készített már valamilyen modellt, amivel a jövőre készül fel. Nincs ez másképpen a japánoknál sem, bár a Mazda és a Honda sem mozdult túl gyorsan az EV-k irányába. A Honde e viszont más, egy tipikusan városi közlekedésre szánt négykerekű, ami meghatározhatja a cég jövőjét.

A végleges változat a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, ez volt az egyik legjobb és legérdekesebb premier az eseményen. A szakértők és a szakmabeliek szerint a Honda e lett az eddigi legminőségibb Honda, a vállalat ötvözte a retró vonalakat a modern stílusjegyekkel, mind külsőleg, mind pedig belsőleg egy extravagáns négykerekűről van most szó, ami sokkal közelebb áll a BMW i3-hoz, mint a Volkswagen e-Uphoz.

A Honda e persze megkapott minden szükséges technológiai fejlesztést, például az alapjáraton rendelkezésre álló Oldalsó Kameratükör Rendszert és az öt kamerát belül; kettő mutatja a visszapillantók képét, egy 8,8″-es TFT panel a műszeregység feladatkörét látja el, két darab 12,3″-es képernyőn pedig a feldézeti rendszer információi jelennek meg. A ráadás a My Honda applikáció lesz, amivel a tulajdonos még közelebb kerülhet autójához, a végletekig személyre szabva minden apró beállítást. Sőt, még elöl és hátul is található kamera, hogy tényleg lássunk minden szükségeset, ami az autó előtt és mögött történik.

A Honda persze sosem volt az a vállalat, aki fillérekért kínált volna autókat, érdemes megnézni akár a használtautó kínálatot is, a Civic és az Accord is még jó tíz év elteltével is a konkurensekhez képest jóval jobban tarták az árukat.

Hogy ez így lesz-e az új kocsi esetén is, az még kérdés, ám a Honda e ára egyáltalán nem annyira vészes, mint amire elsőre gondolnánk, Németországban például 33 850 euró lesz az alapmodell, és 36 850 euró pedig az “Advanced” verzió, nagyjából ennyit kóstál majd egyébként a Volkswagen ID.3 is. Az itthoni árakat is lehet már tudni, a Honda weboldalán 11 099 000 és 12 499 000 forint szerepel. Mondjuk tény, népautó azért Magyarországon nem lesz belőle.

Persze azért azt is érdemes megtudni, hogy mivel tud többet ez az “Advanced” változat a simához képest, meg úgy általában mit tud a Honda e:

  • nagyjából 220 kilométeres hatótáv egy feltöltéssel
  • 35,5 kWh-s akkumulátor (Panasonic), amit folyadékhűtéssel láttak el
  • 8 másodperces 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás
  • hátsókerékhajtás
  • 100 kW / 315 Nm elektromotor (alapmodell)
  • 113 kW / 315 Nm elektromotor (Advanced)
  • CCS Combo 2 gyorstöltés, 80%-ra 30 perc alatt fel lehet tölteni az akkumulátort
  • mindössze 4,3 méteres fordulókör
  • 50:50-es egyenletes súlyelosztás

A Honda e ráadásul egy teljesen új EV platformra épül, amit alighanem sok modell esetén láthatunk majd a jövőben. Állítólag a japán óriás elektromos autójára eddig több mint 40 ezer érdeklődés futott be, ám a garázsba még csak később, 2020 nyarán kerülhetnek be az első darabok. A felnik 16 vagy 17 hüvelykes méretben válaszhatók.

Csomó vezetést segítő szolgáltatást is felvonultat a kocsi: alacsony sebességű ráfutásmegelőzés (ha valaki csekély sebességgel közelít egy tárgyhoz, melyet nem vesz észre, a Honda e képes automatikusan vészfékezni, s ezzel megelőzni az ütközést), ütközésmegelőző gázkezelés (forgalomkövetés esetén megakadályozza a hirtelen gyorsításokat, egyszersmind észleli, ha az előtte haladó autó hirtelen lassít; tipikusan ilyen helyzet a körforgalomba behajtás, amikor a sofőrök váratlanul meggondolhatják magukat, és fékezhetnek), elindulásra figyelmeztető rendszer (az autó szól, ha a sofőr előtt szabaddá válik az út).

A Honda nagy tervekkel áll az elektromos szegmens előtt, elvileg 2025-re minden típus kap elektromos verziót vagy segítséget, ám valószínáleg ez inkább hibridizációt jelent majd első körben, mintsem tisztán elektromos megoldásokat.