Az önvezető, elektromos “Mission-Bus” az Dutch-German Interregional Automated Transport (I-AT) projekt keretein belül lett kifejlesztve és márciusban komoly tesztelésnek vetik alá az Aldenhoven Testing Center-ben, az Aacheni Egyetemen.

Az I-AT projekt célja, hogy az önvezetében rejlő potenciált reklámozza. Kormányzati szerveket, tömegközlekedési vállalatokat és flotta cégeket is meghívtak a bemutatóra. A beépített szenzorok és a számítógépes technológia mellett a busz képes lesz 30km/h körüli önvezetésre. A GNSS rendszer képes kiszámítani a kormányzási szöget, a gyorsulás ütemét és a busz pozícióját. A kamerák érzékelik az úton a felfestéseket. A linar és radar rendszerek pedig a busz körül levő objektumokat érzékelik és ennek megfelelően hoznak döntéseket.

A kettős módnak köszönhető a buszt teljesen önvezetően tud működni egy lefixált, előre meghatározott úton, vagy hagyományos módon is vezethető, egy sofőr által. Ennek köszönhetően több helyen be lehet majd vetni az új modellt. Többek között ezt a kettős módot is demózzák a márciusi rendezvényen.

A “Mission Bus” a Wepods továbbfejlesztett változata, melyek különböző holland és német projekteken vettek részt a korábbi években. A busz a Fiat Ducato vázára épül és elektromos motor hajtja.

Előző cikkBusworld Turkey: Isuzu, Karsan és Otokar a rivaldafényben
Következő cikkA Yutong, SOR és Solaris is versenyez az e-buszaikkal Polkowice-ben